رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: امسال ۵۷ موکب استان در عراق و خراسان جنوبی به زائرین اربعین خدمت رسانی می‌کنند.

جوینده رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: امسال ۵۷ موکب از سوی استان ثبت شده و دارای پروانه اعتبار هستند که ۸ موکب در خود استان و ۴۹ موکب دیگر در کشور عراق به زائرین خدمت رسانی می‌کنند.

او افزود: حدود دو هزار خادم در این موکب‌ها به امر خدمت گزاری به زائرین می‌پردازند.

 جوینده بیان کرد: همچنین پیش بینی می‌کنیم ۸۵ هزار زائر خارجی از کشور‌هایی مثل پاکستان نیز از مرز‌های استان وارد شوند و برای زیارت به قم و مشهد رفته و به ادامه مسیر زیارتی خود بپردازند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی ادامه داد: تمام موکب‌ها به صورت مردمی اداره می‌شوند و هیچگونه کمک دولتی برای اداره آن‌ها دریافت نمی‌شود.

او عنوان کرد: امسال هوا گرم‌تر از سال‌های پیش است و در نتیجه پیش بینی کردیم تا همانند پارسال سایبان‌هایی در سایت کاظمین و همچنین در صحن امام صادق (ع) ایجاد کنیم که بتوانیم تا ۲۰ درجه از گرمای هوا را برای رفاه زائرین کاهش دهیم.


بیشتر بخوانید


جوینده گفت: در مورد سیستم‌های برودتی، سردخانه‌ها و دستگاه‌های یخساز نیز نیازسنجی کردیم و قرار بر این شد شرکت آب و فاضلاب و شهرداری بیرجند نیز ما را در تأمین این موارد یاری کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی افزود: همچنین ژنراتور‌های قوی برق پیش بینی شده است تا در صورت بروز مشکل احتمالی برق، خدمت رسانی به زائرین دچار اختلال نشود.

او بیان کرد: روزانه ۱۰۰ هزار پرس غذا در هر وعده در موکب‌های سایت استان در کاظمین طبخ و در اختیار زائرین قرار می‌گیرد.

جوینده ادامه داد: در مورد بحث اینترنت نیز با طرف عراقی قراردادی بستیم تا سایت استان را پوشش کامل دهیم و هر شیفت ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار و ۵۰۰ نفر بتوانند از این امکان بهره‌مند شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی عنوان کرد: امسال درخواست کمک جدی از سوی مردم در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی داریم که مردم و خیرین می‌توانند کمک‌های خود را به ستاد‌های عتبات عالیات تحویل دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار