مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: ۲ سد در حال احداث نهب و بالاخانلو قابلیت ذخیره سازی ۱۵۸ میلیون متر مکعب آب برای مصارف کشاورزی و شرب را در استان ایجاد می‌کنند.

منصور ستوده  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین  گفت: ظرفیت ذخیره سازی آب در سد نهب ۱۲۰ میلیون متر مکعب و در سد بالاخانلو نیز ۳۸ میلیون متر مکعب آب است.

وی اظهار کرد: سد نهب با هدف تامین آب کشاورزی اراضی منطقه در شهرستان تاکستان در دست احداث قرار دارد و پیشرفت فیزیکی آن به ۹۶ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین به کارکرد‌های این سد اشاره کرد و یادآور شد: تغذیه مصنوعی آبخوان و کنترل سیلاب‌های منطقه در کنار تامین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی منطقه از اهداف اجرای این سد به شمار می‌رود.

این مسوول با اشاره به تخصیص اعتبارات مصوب در سفر رئیس جمهور به این پروژه، گفت: پیمانکار این سد به شکل شبانه روزی مشغول به کار است و امیدواریم در سال جاری با حضور وزیر نیرو بهره برداری کامل از این پروژه بزرگ آبی کلید بخورد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین اظهار کرد: همزمان با مراحل پایانی ساخت سد، احداث کانال اصلی آن نیز برای انتقال آب به اراضی پایین دست در دست اجراست و همچنین ساخت کانال‌های درجه یک و ۲ این سد نیز هفته گذشته در آئینی با حضور استاندار قزوین کلنگ زنی و آغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار