مدیرکل استاندارد کرمانشاه از سه هزار و ۱۶۲ مورد نمونه برداری از کالا‌های صادراتی و وارداتی کرمانشاه خبر داد.

مهدی حسین پور مدیرکل استاندارد کرمانشاه گفت : در سه ماهه اول امسال در راستای کنترل کالا‌های صادراتی و وارداتی سه هزار و ۱۶۲ مورد نمونه برداری از کالا‌های صادراتی و وارداتی و تعیین ماهیت صورت گرفته است.

وی افزود: به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی و رونق گرفتن تولیدات داخلی و به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالا‌های مشابه خارجی ۲۳۶ اظهار نامه صادراتی در اداره کل استاندارد صورت گرفته است.

مدیرکل استاندارد کرمانشاه با اشاره به نقش راهبردی استاندارد در نظارت بر کیفیت کالا‌های صادراتی و وارداتی، گفت: این اداره کل بر تمامی کالا‌های وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی منطقه نظارت دارد و تنها در صورت انطباق کالا با استاندارد‌های ملی مربوطه یا ضوابط فنی، مجوز صادرات یا واردات آن‌ها صادر می‌شود.

حسین پور در این مورد توجه ویژه به استانداردسازی کالا‌های وارداتی و وارداتی، تصریح کرد: در این راستا ادارات اجرایی این اداره کل با استقرار در مبادی خروجی منطقه با هدف تسریع در روند صادرات، کنترل و نظارت مستقیم بر کالا‌های صادراتی و وارداتی به منظور جلوگیری از ورود و خروج کالا‌های نامرغوب، ارائه خدمت به فعالان اقتصادی و خدمات آزمایشگاهی به گمرکات منطقه برای تعیین ماهیت کالا‌ها در مبادی مرزی فعالیت مستمر دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.