سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از توزیع بیش از هفت هزار و ۵۰۰ماسک بین افراد متاثر از توفان‌های معروف ۱۲۰روزه در منطقه سیستان خبر داد.

سیدمحمدمهدی سجادی   اظهارکرد: توفان شن ناشی از باد‌های ۱۲۰ روزه طی یک ماه گذشته روستا‌های منطقه سیستان را در وضعیت بحرانی قرار داد و موجب شد تا امدادگران هلال احمر در این منطقه حضور پیدا کنند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر تاکنون به حدود ۹ هزار و ۴۵۹ نفر از ساکنان شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز که در کانون حرکت شن‌های روان قرارداشتند با توزیع ماسک و بسته‌های معیشتی خدمات ارائه کرده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه نیرو‌های امدادی هلال احمر تا بهبود وضعیت آب و هوایی در این مناطق حضور دارند، ادامه داد: به همت خیران داوطلب خانه‌های هلال در تیرماه سالجاری پنج عدد تانکر ۱۰۰ لیتری، بسته‌های معیشتی، برنج و آرد بین خانواده‌های کم برخوردار مناطق روستایی توزیع شده است.

وی تصریح کرد: تمامی نیرو‌های ‏امدادی و عملیاتی جمعیت هلال احمر در منطقه سیستان در حال آماده‌باش ‏هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی به شهروندان کنند. ‏

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.