استاندار کرمانشاه از دو برابر شدن وسعت طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی زاگرس خبر داد و گفت : در کنار این منطقه ویژه، به زودی شاهد یک توسعه خوب در شهرک صنعتی اسلام آباد غرب خواهیم بود.

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه به همراه جمعی از مدیران کل و فعالان اقتصادی استان در سفر به اسلام آبادغرب از منطقه ویژه اقتصادی زاگرس بازدید کرد.

صحرایی در این سفر در جلسه‌ای پس از ارزیابی روند اجرای واحد‌های صنعتی در حال احداث، مشکلات واحد‌های تولیدی فعال را هم مورد بررسی قرار داد.

استاندار کرمانشاه گفت: طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی زاگرس خبر خوبی برای مردم شریف شهرستان اسلام آبادغرب هست که وسعت آن دوبرابر شد و در کنار این منطقه ویژه، شهرک صنعتی به زودی شاهد یک توسعه خوب خواهد شد .

محمد طیب صحرایی تصریح کرد: زیرساخت‌های برای توسعه منطقه ویژه لازم بود که خط انتقال گاز با یک لوله ۱۲ اینج اجرا خواهد شد و ایجاد زیر گذر برای رفت آمد ایمن و تامین برق این منطقه از مصوبات جلسه بود.

استاندار کرمانشاه گفت: در حال حاضر منطقه ویژه اقتصادی زاگرس ۵۵۰ نفر اشتغال مستقیم دارد که از ۸ ماه آینده به بعد و به مرور با تکمیل فاز‌های نهایی واحد‌های صنعتی برای بیش از ۵ هزار نفر اشتغالزایی می‌شود.

کاشفی رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی زاگرس گفت: منطقه ویژه اقتصادی زاگرس از معدود مناطق ویژه اقتصادی بخش خصوصی کشور است که در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار مساحت مشوق‌های خوبی برای سرمایه گذاران دارد.

وی افزود: ۱۸ واحد بزرگ صنعتی در منطقه ویژه مستقر هستند که بزرگترین آن‌ها پتروشیمی ایران هست و یکی از ویژگی این منطقه ویژه معافیت مالیاتی ۱۲ ساله دارد که سرمایه گذاران زیادی سمت این منطقه می‌آیند و امیدواریم با توسعه این منطقه در سال جاری به عنوان یکی از اصلی‌ترین مناطق اقتصادی استان کرمانشاه تبدیل شود.

کرمی فرماندار اسلام آبادغرب گفت: پتروشیمی اسلام آبادغرب به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ صنعتی استان در منطقه ویژه اقتصادی زاگرس شامل سه واحد عملیاتی و یک واحد نیروگاهی می‌باشد که هم اکنون در بخش ماشین آلات ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حوزه اجرا هم ۲۰ درصد کار انجام شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.