زمینه تحول برای استفاده از اقتصاد دریا و گردشگری ساحلی در بندر ترکمن فراهم است

استاندار گلستان از فراهم بودن زمینه تحول برای استفاده از اقتصاد دریا و گردشگری ساحلی در بندر ترکمن خبر داد.

علی محمد زنگانه استاندار گلستان امروز جمعه ۳۰ تیر در آیین نماز سیاسی عبادی جمعه شهرستان ترکمن در مصلای اهل سنت این شهرستان گفت:  بندر ترکمن تنها شهرستانی بود که به جز گرگان مقصد حضور رئیس جمهور محترم در سفر دور اول بود، ایشان با عبور از خلیج گرگان و حضور در جزیره آشوراده دستور قاطع لایروبی علاج بخشی خلیج گرگان را صادر کردند.

او افزود: خشکی خلیج گرگان صدمات جبران ناپذیری به استان گلستان، استان‌های همجوار و جمهوری ترکمنستان وارد خواهد آورد.

استاندار گلستان گفت: در کمتر از ۱۰ روز با ترک تشریفات در هیات دولت، قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار لایروبی کانال آشور تعیین شد و امروز با افتخار بیش از ۹۰ درصد این پروژه اجرایی شده و تلاش کردیم با ایجاد عمق ۱.۶ متری ارتباط بین دریا و خلیج فراهم را فراهم کنیم و در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان این پروژه افتتاح می‌شود.

او افزود: با تلاش‌های صورت گرفته اسکله گردشگری در ساحل بندر ترکمن به وسعت ۲.۵ هکتار از مجریان قبلی پروژه خلع ید شده و با لایروبی صورت گرفته تلاش داریم تردد قایق‌ها و اتوبوس‌های دریایی را فراهم کنیم.

زنگانه ادامه داد: این اقدامات در راستای طرح طبیعت گردی آشوراده است و ما اجرای این طرح را با چنگ و دندان و قاطعیت ادامه می‌دهیم.

او گفت: طرح ۲۲ هکتاری در جزیره آشوراده را نیز با رعایت تمام موضوعات محیط زیستی اجرایی خواهیم کرد و تلاش داریم موزه تخصصی ماهیان خاویاری، پروژه آکواریوم را اجرایی کنیم و احیای اردوگاه و بوم گردی را نیز در دستور کار داریم.

زنگانه ادامه داد: ۲۰ طرح بزرگ با ۶۷۹ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور برای شهرستان ترکمن مصوب شد و تاکنون ۳۳۸ میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته است و کل اعتبار تا سال ۱۴۰۴ تخصیص پیدا می‌کند.


او افزود: تعریض محور ترکمن به آق قلا که به جاده مرگ معروف بود در دستور کار قرار گرفت و تا کنون ۲۲ کیلومتر از ۳۴ کیلومتر اجرایی شده است و تلاش داریم در سال جاری این پروژه را تکمیل کنیم.

استاندار گلستان گفت: دوخطه سازی محور ریلی سبزدشت به بندرترکمن با مصوبه ۴۳ میلیارد تومان در حال اجراست و تا کنون ۱۱ کیلومتر از ۱۵ کیلومتر آن اجرایی شده و باقی با رفع معارضین تکمیل می‌شود.

او افزود: استادیوم ورزشی و چمن مصنوعی آن با تخصیص اعتبار امسال بهره برداری می‌شود.

زنگانه ادامه داد: قرآن و سنت پیامبر ما را به وحدت، اتحاد، انسجام و یکدلی توصیه می‌کنند و یقیناً وحدت قومی، مذهبی، نخبگان، نمایندگان مجلس، دستگاه قضا، مجموعه دولت، علما و روحانیت معزز به ما شوکت و عظمت می‌دهد و به رفع عقب ماندگی‌های تاریخی گلستان، سرزمین برادری کمک می‌کند.

او گفت: ناامیدسازی مردم، حاشیه سازی، از بین بردن وحدت حربه دشمنان است و پرهیز از آن ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار