امام جمعه موقت اصفهان گفت: باید با وضع قوانین مناسب و مجازات‌های بازدارنده سبب اتحاد و امنیت در جامعه باشیم.

 امام جمعه موقت اصفهان در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی این شهر با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و گرامیداشت دهه امربه معروف و نهی از منکر گفت: متدینان، خانواده معظم شهدا، روحانیان، بسیجیان ور در مجموع هرکسی که امام زمانی است با اقتدار، پای اصول انقلاب ایستاده اند.


آیت الله سید ابوالحسن مهدوی افزود: ترویج فساد نتیجه ترک فعل مسئولان است، طبقه آیه ۴۱ سوره حج، آن‌هایی که قدرت پیدا می‌کنند، نماز به پا می‌دارند و زکات می‌دهند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند، چون می‌دانند که عاقبت کار‌ها به دست خداست.


نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حجاب در جامعه اسلامی یک پرچم برافراشته است که دشمن با تمام توان قصد دارد آن را زمین بیندازد و باید از سنگر عفاف و حجاب محافظت کرد.


آیت الله مهدوی تأکید کرد: انتظار همه مردم متدین، انقلابی و شهیدپرور جمهوری اسلامی ایران، ورود جدی همه دستگاه‌های مسؤول به حوزه حجاب و عفاف است.


نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قانون ما درباره رعایت عفاف و حجاب هم عقلانی و هم شرعی است اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، بی بندو باری هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است برای اینکه جامعه را به تزلزل می‌کشاند.


خطیب جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به آثار و برکت‌های مجالس عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) گفت: ارتباط با پروردگار، ایثار، صبر، عفو و گذشت، از ویژگی‌های یک انسان کامل است که همه این‌ها در کربلا مشاهده شد.


او  افزود: سالار شهیدان منشأ خیرات، برکات و آثار بسیارى هستند، غفران گناهان به واسطه اشک و حزن در یادآوری واقعه عظیم کربلا بویژه ایام محرم و اربعین شفاعت امام، زیارت در کربلا به منزله زیارت خدا در عرش الهی، شفای خدا در تربت کربلا و استجابت دعا در حرم مطهر از جمله آنهاست.


آیت الله مهدوی گفت: محرم، ماهی است که عدالت در مقابل ظلم و حق در مقابل باطل قیام کرده است و نمونه بارز آن در حسینی بودن، قیام به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی و شکست طاغوت و طاغوتیان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار