مدیر درمانگاه‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از پذیرش چهار هزار و ۲۰۰ بیمار در این کلینیک‌ها برای دریافت خدمات درمانی با تعرفه دولتی به صورت روزانه خبر داد.

عباداله باوندپور مدیر درمانگاه‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه کلینک‌های ویژه طی روز‌های شنبه تا چهارشنبه هر هفته (به استثنای آزمایشگاه مهدیه که پنجشنبه‌ها فعال است) با حضور متخصصین و فوق تخصص‌های مختلف روزانه پذیرای بیماران هستند، گفت : از این تعداد حدود هزار و ۶۰۰ مورد مربوط به کلینیک‌های وابسته (امام خمینی (ره)، بوستان، فارابی و دکترمحمد کرمانشاهی) و حدود ۲ هزار و ۶۰۰ نفر هم مربوط به کلینیک‌های مستقل (مهدیه، شهید فتاحی، حاج دایی، پردیس و جامعه نگر مسکن) است.

وی با ذکر اینکه هزینه ویزیت و خدماتی که در این کلینیک‌ها به بیماران ارایه می‌شود حدود یک هشتم هزینه‌های بخش خصوصی است، گفت: این کلینیک‌ها به هدف ارتقاء سطح سلامت جامعه، ارایه خدمات باکیفیت تشخیصی، درمانی و پاراکلینیکی با تعرفه دولتی، کاهش ازدحام و شلوغی مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها و نیز کاهش زمان انتظار، راه اندازی شده است.

به گفته وی، متخصصان و فوق تخصص‌های رشته‌های مختلف تشخیصی، درمانی از قبیل چشم پزشکی، روانپزشکی، روانشناسی، نروسرجری مغز و اعصاب، پوست و مو، زنان و زایمان، نفرولوژی، غدد، آنکولوژی، قلب و عروق، تغذیه، ارتوپدی، روماتولوژی، گوش و حلق و بینی و عفونی در کلینیک‌ها حضور دارند.

باوندپور، درخصوص نوع خدمات ارایه شده در این کلینیک‌ها گفت: نوار قلب، نوار مغز، تست ورزش، نوار عصب و عضله، جراحی‌های سرپایی، جراحی‌های مخصوص پوست (درمانگاه حاج دایی)، قارچ شناسی، اپتومتری، رادیو تراپی، اکوکاردیوگرافی، کولونوسکوپی، آندوسکوپی، سونوگرافی، فیزیوتراپی و خدمات آزمایشگاهی (درمانگاه مهدیه) در کلینیک‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به بیماران ارایه می‌شود.

مدیر درمانگاه‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی در مورد ارتباطات مجازی کلینیک‌ها نیز بیان کرد: هم‌اکنون سامانه نوبت دهی «پذیرش ۲۴» گسترده‌ترین ابزار الکترونیک ارتباط پزشک و بیمار به ۲ صورت اپلیکیشن (برنامه کاربردی) paziresh ۲۴.com و سایت نوبت‌دهی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (Nobat.kums.ac.ir) قابل دسترسی است و بیماران می‌توانند به صورت برخط و نصب برنامه روی تلفن‌های همراه خود، اقدام به اخذ نوبت پزشک موردنظر در تمام بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها کنند.

باوندپور یادآور شد: توان پذیرش این حجم بالای بیماران و کیفیت عالی امور تشخیصی، درمانی و خدمات ارایه شده توسط این کلینیک‌ها، محصول برنامه‌ریزی اصولی مدیران فعال سال‌های گذشته و کار مضاعف همکاران پویا و عاشق خدمت به نیازمندان و تلاش مدیران کنونی برای ارتقا کمی و کیفی خدمات است.

مدیر درمانگاه‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، حضور و حمایت خیرین سلامت را نیز گره‌گشای بسیاری از کمبود‌ها در این خصوص دانست و گفت: ارتقا کمی و کیفی این مراکز تشخیصی، درمانی و پاراکلینیکی یکی از نیاز‌های منطقه غرب کشور است و جذب اعتبارات بیشتر، ارتقا و پیشرفت را بدنبال خواهد داشت، لذا از خیرین سلامت برای ورود به این امر دعوت می‌کنیم که در تعامل با اداره مشارکت‌های مردمی، مدیریت خیرین سلامت دانشگاه به شماره ۳۷۲۴۸۴۴۰-۰۸۳ کلینیک‌ها را از حمایت‌های مالی خود بهره‌مند سازند تا با خرید تجهیزات و افزایش مکان‌های فیزیکی سطح این خدمات افزایش یابد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.