شبکه سی‌ان‌ان می‌گوید جنگجویان داوطلب و قاچاقچیان اسلحه برخی از سلاح‌ها و تجهیزاتی را که غرب برای اوکراین فرستاده را به سرقت برده‌اند.

بر اساس گزارش بازرس کل وزارت دفاع آمریکا که توسط سی‌ان‌ان به دست آمده، بخشی از تسلیحاتی که غرب طی سال گذشته برای اوکراین فرستاده، قبل از اینکه به دست ارتش این کشور برسد توسط مجرمان و دلالان اسلحه به سرقت رفته است. 

این گزارش که تاریخ آن مربوط به اکتبر (مهرماه) سال گذشته است، به بررسی سرقت تسلیحات، مهمات و تجهیزات میدان جنگ می‌پردازد. گزارش سی ان ان ادعا می‌کند در ژوئن ۲۰۲۲، یک مقام روسی مدارک خود را جعل کرده و می‌گوید قصد دارد به یک گردان داوطلب جنگ بپیوندد. این مقام ناشناس روس سپس یک نارنجک انداز، یک مسلسل و بیش از هزار گلوله مهمات را به سرقت می‌برد. 

با این حال سی ان ان می‌گوید سرویس‌های اطلاعاتی اوکراین توانسته‌اند سلاح‌ها و تجهیزات سرقت شده را بازیابی کنند و در مواردی جلوی فروش مجدد آن‌ها توسط دلالان اسلحه را بگیرند. در نمونه‌ای دیگر، سرویس‌های اطلاعاتی دولت کی‌یف، گروهی از مجرمان اوکراینی را شناسایی کردند که وانمود می‌کردند امدادگر هستند تا جلیقه‌های ضد گلوله را بدزدند.

این گزارش به «ناتوانی پرسنل وزارت دفاع آمریکا» در بازدید از مناطقی که تجهیزات ارائه‌شده به اوکراین در آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت یا ذخیره می‌شد، اشاره می‌کند.

اواخر آوریل، سیمور هرش، روزنامه‌نگار تحقیقی آمریکایی گفته بود غرب می‌داند سلاح‌هایی که به اوکراین تحویل می‌دهد در بازار سیاه فروخته می‌شوند، اما رسانه‌های جریان اصلی تلاش کرده‌اند این مسئله را مسکوت نگه دارند. این روزنامه نگار گفته بود: «خیلی زود، لهستان، رومانی و سایر کشور‌های مرزی مملو از تسلیحاتی شدند که کشور‌های غربی به اوکراین ارسال کرده بودند. به عبارت دیگر، فرماندهان سطوح مختلف که اغلب ژنرال یا سرهنگ بودند، برخی سلاح‌هایی که تحویل گرفته بودند را دوباره فروختند یا به بازار سیاه برده و خرده‌فروشی کردند.» 

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا نیز پیشتر گفته بود مسکو درباره تجهیزات نظامی آمریکا که به اوکراین ارسال می‌شود، اما در انتها سر از بازار سیاه درمی‌آورد «نگرانی‌های جدی» دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
مثل سوخو35هاروسیه پهپادازایران گرفت استفاده کرد ولی سوخو35رابه ایران ندادازاین شریک نظامی ابی گرم نمیشه چندین سال باسوخو35کشورماراسرکارگذاشته بااین حال ماهنوزازخواب بیدارنشدیم
آخرین اخبار