وزارت خارجه عربستان اعلام کرد در اعتراض به هتک حرمت قرآن در سوئد، کاردار سفارت این کشور را احضار کرده است.

وزارت خارجه عربستان، شامگاه پنج‌شنبه ۲۹ تیر در بیانیه‌ای اعطای مجوز توسط مقامات سوئدی به برخی افراد تندرو برای توهین به «قرآن کریم» را به‌شدت محکوم کرد و آن را اقدامی برای تحریک احساسات میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان به‌شمار آورد.

به گزارش العربیه فارسی، در همین رابطه، وزارت خارجه عربستان کاردار سفارت سوئد را فرا خواند و با اعطای یادداشت اعتراضی به او، از مقامات سوئدی خواهد خواست که همه اقدامات لازم جهت ممانعت از انجام چنین اعمال توهین‌آمیز و خلاف آموزه‌های دینی و قوانین بین‌المللی را اتخاذ کنند.

بیانیه وزارت خارجه عربستان افزوده است که چنین اقداماتی نفرت میان ادیان را افزایش داده و مانعی برای گفتگو میان ملت‌ها محسوب می‌شود.

اولین بار در ژانویه گذشته راسموس بالودان، شهروند سوئدی-دانمارکی به‌دلیل مخالفت با پیوستن سوئد به ناتو و گفتگو با ترکیه در این باره، اقدام به سوزاندن نسخه‌ای از قرآن کرد.

گفتنی است، سلوان مومیکا، فردی که روز عید قربان در مقابل مسجد اصلی استکهلم قرآن کریم را به آتش کشیده بود، امروز نیز مقابل ساختمان سفارت عراق ایستاد و قرآن کریم و پرچم عراق را لگدمال کرد.

در پاسخ به این اقدام، صد‌ها معترض عراقی مقابل سفارت سوئد تجمع کردند و دیوار سفارت را به آتش کشیدند. عراق سفیر سوئد را اخراج کرد و در بیانیه‌ای هم اعلام کرد که بغداد کاردار خود در سوئد را فراخوانده است. سخنگوی سازمان ملل نیز به این اقدام واکنش نشان داده و می‌گوید بی‌احترامی به کتب مقدس «غیرقابل قبول» است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۳۰ تير ۱۴۰۲
خدا رو شکر. یکی دیگه از کشورهای اسلامی هم واکنش نشان داد
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۷:۲۴ ۳۰ تير ۱۴۰۲
عربستان سعودی باید بخاطر داشته باشد که نیروهای تکفیری که از سراسر عالم را در خاورمیانه علاف کرد که نتیجه آن جز پاشید بذر نفرت چیزی دیگری نبود دستاوردی جز این ندارد که می‌رود در آنسوی دنیا عقده خود را خالی می کند
آخرین اخبار