همایش شیرخوارگان حسینی به یاد طفل شش ماهه امام حسین (ع) امروز در ۶۰۰ نقطه مازندران آغاز شده است.

در همایش‌ شیرخوارگان حسینی که از ساعت ۹ صبح امروز در مصلی‌ها و اماکن متبرکه مازندران آغاز شده است، مادران مازندرانی به همراه کودکان شیرخوار خود که لباس مشکی، روسری و پیشانی‌بند سبز رنگ دارند برای علی‌اصغر کودک شیرخوار امام حسین(ع) به گریه و عزاداری پرداختند و گهواره نمادین او را در مجلس ‌گردانند.

مادران مازندرانی در حالی‌که نوزادان خود را بر روی دست و آغوش خود داشتند به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) گریستند و کودکان نیز با بی‌قراری‌هایشان با طفل ۶ ماهه امام حسین (ع) هم‌نوا شدند.

حجت الاسلام اصغری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران گفت: همایش شیرخوارگان حسینی از ساعت ۹ صبح  امروز مصادف با نخستین جمعه محرم، در ۶۰۰ مسجد، مصلا ، جوار مزار شهدای گمنام، بقاع متبرکه امامزادگان استان آغاز شده است.

او با بیان اینکه در این مراسم  ماداران ،نوزادان و کودکان ۲ تا ۳ ساله حضور دارند، افزود: لباس‌های متبرک و سر بندهای عزا میان عزاداران توزیع و مرثیه خوانی و مداحی انجام می‌شود

حجت الاسلام اصغری ادامه داد: در مراسم شیرخوارگان حسینی امسال علاوه بر عزاداری و سوگواری مساله فرزندآوری و خانواده نیز برای مادران تبیین خواهد شد.

مراسم شیرخوارگان حسینی در ۸ هزار نقطه از کشور و در ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار