سیا: نشانه‌ای از آمادگی مسکو برای استفاده از سلاح هسته‌ای وجود ندارد

رییس سازمان سیا گفت که هیچ نشانه و مدرکی در دست ندارد که نشان دهد روسیه می‌خواهد از سلاح هسته‌ای علیه اوکراین استفاده کند.

ویلیام برنز، رییس سازمان سیا در سخنانی با توجه به افزایش تهدیدات هسته‌ای در جهان گفت: امروز هیچ آماده‌سازی مشخصی از سوی روسیه برای استفاده بالقوه از تسلیحات هسته‌ای مشاهده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، برنز در ادامه با اشاره به حوادث اخیر در مورد واگنر‌ها تاکید کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اگرچه اکنون در رابطه با این مساله از خود خویشتن‌داری نشان داده است، اما در آینده از رهبر این شورش انتقام خواهد گرفت.

برنز گفت: قیام شبه‌نظامیان گروه واگنر به رهبری یوگنی پریگوژین نقاط ضعف قابل توجهی را در سیستمی که پوتین ساخته است نشان داد و به نظر می‌رسد که سرویس‌های امنیتی، ارتش و تصمیم‌گیرندگان این کشور به مدت ۳۶ ساعت سرگردان بوده‌اند.

رئیس سازمان سیا در ادامه افزود: شورش ۲۳ و ۲۴ ژوئن (۲ و ۳ تیر) تصویری را که پوتین به دنبال ترسیم کردن خود به عنوان داور نظم در روسیه است، تهدید کرد و در عوض برای مدت کوتاهی نیرو‌های واگنر بدون هیچ مقاومتی به سمت مسکو پیشروی کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۰۹:۵۵ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
مثلا یک کد دادن به سامانه کاری داره...شماها غربی ها مادر بزرگ هم دلش درد میگیره میگید ما از قبل اطلاع داشتیم.این کلک ها و آین حرفا دیگه خنده داره می‌زنید.مثلا سوق میدید روسا هارو به استفاده نکردن از بمب اتمی.اونام که نمیفهمن مثلا .بچه دبستانی منظور حرفتو میفهمه
آخرین اخبار