معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از افزودن دو رشته تحصیلی جدید به مجموع رشته‌های فعال در هنرستان هنر‌های زیبا خبر داد.

شهرام فرجی اظهار داشت: این آموزشگاه امسال در رشته‌های تئاتر، گرافیک و سینما هنرجو می‌پذیرد.

وی افزود: در هنرستان هنر‌های زیبای چهارمحال و بختیاری که از سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را در شهرکرد آغاز کرده است، ۱۵ هنرجوی رشته سینما مشغول به تحصیل هستند.

فرجی اضافه کرد: افزایش رشته‌های تحصیلی و گسترش فعالیت‌های آموزشی این هنرستان ازجمله اولویت‌های در نظر گرفته شده برای جذب بیشتر علاقمندان به تحصیل در رشته‌های هنری است.


بیشتر بخوانید


وی گفت: به همین منظور با فراهم شدن امکان پذیرش هنرجو در رشته‌های تئاتر و گرافیک در سال تحصیلی جدید، امید می‌رود زمینه مناسبی برای پرورش استعداد‌های هنری در چهارمحال و بختیاری مهیا شود.

فرجی بیان داشت: تدریس دروس تخصصی این هنرستان را جمعی از هنرمندان استانی بر عهده دارند و با همکاری آموزش‌وپرورش، نیروی آموزشی لازم برای تدریس دروس عمومی به این هنرستان معرفی می‌شود.

وی ظرفیت پذیرش هنرجو در هر یک از رشته‌های تحصیلی هنرستان هنر‌های زیبا را ۳۰ نفر اعلام و تصریح کرد: پذیرش هنرجو در این هنرستان آزاد است و در صورت افزایش متقاضیان و تکمیل ظرفیت، آزمون ورودی برای پذیرش هنرجو برگزار می‌شود.

فرجی گفت: دانش‌آموزان پسر علاقه‌مند به تحصیل در هنرستان هنر‌های زیبا می‌توانند پس از پایان دوره اول متوسطه، برای نام‌نویسی در پایه دهم، با در دست داشتن پرونده دانش‌آموزی و فرم هدایت تحصیلی به این هنرستان و یا آموزش‌وپرورش ناحیه ۲ شهرستان شهرکرد مراجعه کنند.

وی ادامه داد: پایه‌گذاری و ایجاد بستر لازم برای حضور دانش‌آموزان علاقمند به رشته‌های هنری در این عرصه، تربیت هنرجویان مستعد و خلاق هنری برای ترویج هنر‌های ملی و بومی، آموزش صحیح و آکادمیک هنر‌های مدرن منطبق با اهداف و سیاست‌های کلی کشور، میسر کردن حق دسترسی عادلانه افراد به آموزش هنر و پرورش هنرمندان کارآمد و نخبه از اهداف راه‌اندازی هنرستان‌های هنر زیبا در استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار