به مناسبت هفته بهزیستی، نخستین مرکز مثبت زندگی در جزیره هرمز راه اندازی شد.

سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان هدف از راه اندازی مراکز مثبت زندگی را افزایش رضایتمندی، احترام و تکریم مددجویان عنوان کرد.

 جهانشاهی گفت: با راه اندازی این مراکز، مددجویان بهزیستی در کوتاهترین زمان ممکن می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

او از فعالیت ۴۴ مرکز مثبت زندگی در سراسر استان خبر داد و گفت: فعالیت این مراکز، محله محور است، بنابراین ایجاد چنین مراکزی رفت و آمد مراجعان از جمله افراد دارای معلولیت را به ادارات بهزیستی شهرستان و استان کاهش می‌دهد.

سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: ارائه خدمات مددکاری اجتماعی، توانبخشی، انجام اقدامات معیشتی و ارائه آموزش‌ها در زمینه مسائل اجتماعی از جمله خدمات این مراکز است.

 جهانشاهی گفت: تشکیل پرونده اولیه فرزندپذیری، پیگیری امور مددکاری خانواده‌ها، استفاده از ظرفیت‌های خیرین، ارائه آموزش‌های تشکیل و تحکیم خانواده، غربالگری سطح یک، پیشگیری از معلولیت‌ها و ارائه خدمات بر بستر الکترونیک بخش دیگر از خدمات مراکز مثبت زندگی است.

او یکی از اولویت‌های سازمان بهزیستی را ایجاد اشتغال و توانمندسازی جامعه هدف تحت پوشش معرفی کرد و گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در جزیره بویژه فرصت‌های بوم گردی استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.