اختلاف ۲ طایفه در دشت آزادگان بعد از ۶۰ سال به صلح ختم شد

رئیس دادگستری دشت آزادگان گفت: صلح و سازش میان ۲ طایفه در این شهرستان پس از ۶۰ سال اختلاف برقرار شد.

سید کامل بنی حیال  در خصوص این پرونده اختلاف طایفه‌ای گفت: یک درگیری منجر به فوت فردی در دشت آزادگان و ظن اعضای طایفه به یکی از اعضای طایفه دیگر باعث اختلافاتی بین ۲ طایفه و تشکیل پرونده در این مرجع قضایی شد.

او افزود: با وجود انجام تحقیقات و رسیدگی‌های صورت گرفته، هویت متهم شناسایی نشد، اما اختلافات همچنان ادامه داشت تا اینکه طرفین پس از برگزاری نشست‌های صلحی متعدد، سرانجام با یکدیگر سازش کردند.

رئیس دادگستری دشت آزادگان گفت: در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر تلاش مراجع قضایی برای ایجاد صلح و سازش و همچنین تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و مسن، این مرجع در طول چند سال گذشته نهایت تلاش خود را برای دستگیری مرتکب و همچنین کسب رضایت اولیای دم به‌عمل آورده است.

آقای بنی حیال افزود: روز‌های اخیر با پیگیری مستمر و دعوت از اولیای دم مقتول در محل دادگستری و برگزاری جلسات صلح و سازش، زمینه انجام صلح و سازش بین طرفین فراهم شد.

او گفت: با تلاش مستمر مرجع، بزرگان عشایر، شیوخ و سادات و همچنین اعضای شورای حل اختلاف، در نهایت اولیای دم با عمل به سنت حسنه عفو، گذشت کردند و پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

طبق اعلام رئیس کل دادگستری خوزستان در سه ماهه نخست امسال میزان صلح و سازش پرونده‌های قضایی استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰۰ درصد رشد داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار