مدیرکل بهزیستی استان سمنان از تاخیر در ترخیص فرزندان بهزیستی در این استان به عنوان سیاستی دیرپا نام برد که از گذشته در این استان انجام می شده و امروز سازمان بهزیستی در سراسر کشور به این نتیجه رسیده که ترخیص فرزندان نباید محدود به یکی دو مولفه باشد.

منطقی  اظهار کرد: در گذشته ترخیص فرزندان بهزیستی مبتنی بر مولفه هایی همچون سن آنها بود، اما بهزیستی استان علاوه بر این مولفه، مولفه های دیگری نظیر اشتغال، سطح سواد و آگاهی و...را نیز مدنظر داشت.

وی گفت: خوشبختانه امروزه بهزیستی به این نتیجه رسیده که روش اجرا شده در بهزیستی سمنان روش درستی است و از همین رو ترخیص فرزندان تنها با در نظر گرفتن سن آنها انجام نمی شود.

وی از تمدید ماندگاری تعدادی از فرزندان بهزیستی در استان خبر داد و افزود: روش اجرا شده در استان امروز مورد تایید سازمان بهزیستی در کشور است و در دیگر استان ها نیز ملاک های متعددی در ترخیص فرزندان در نظر می گیرند.

منطقی از پیگیری جدی مناسب سازی معابر شهری و روستایی از سوی این اداره کل خبر داد و گفت: اجرای طرح مناسب سازی منوط به همکاری دیگر دستگاه های مسوول و از جمله شهرداری ها، اداره راهداری و حمل و نقل، دهیاری ها، بانک ها و...است.

وی برگزاری منظم جلسات ستاد مناسب سازی با دبیری بهزیستی استان را در اجرای طرح مناسب سازی معابر موثر ارزیابی و تصریح کرد: در همین راستا مناسب سازی اماکن مذهبی، زیارتی، تفریحی، مراکز درمانی و مطب ها، بانک ها و... در دستور کار قرار گرفته و مناسب سازی برخی از آنها از امسال در استان آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.