رییس اداره میراث‌فرهنگی بم با اشاره به ثبت ملی مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای بم گفت: مردم بم، امسال هم با برگزاری این مراسم، حماسه‌سازی می‌کنند.

مسعود قمری با اشاره به اینکه مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی بم نزدیک به ۱۲ سال به صورت مرکزی در میدان امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار می‌شود، گفت: هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای دیدن این مراسم مذهبی به این شهر سفر می‌کنند که بسیار مورد قبول آن‌ها قرار می‌گیرد.

او  افزود: وجه تمایز عزاداری بم با دیگر شهرستان‌ها در این است که تمام هیئت‌های مذهبی این شهرستان در یک نقطه متمرکز شده و با یک نوحه خوان عزاداری می‌کنند.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بم بیان کرد: در ادامه این عزاداری پخش نذورات و نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار و همچنین شام غریبان هم در امامزاده زید (ع) انجام می‌شود.

او تصریح کرد: امسال هم مردم بم با سیاه پوش کردن امامزاده‌ها، مساجد و تکایا به استقبال ماه محرم رفته‌اند که به وضوح این اقدامات قابل مشاهده است.

او بیان داشت: از همه مردم و گردشگران مذهبی دعوت می‌شود در این مراسم شرکت کنند؛ زیرا زمینه لازم برای حضور آن‌ها در حال فراهم شدن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.