۱۷ زمین چمن مصنوعی فوتبال در طرح ضربتی توسعه زیرساخت‌های ورزشی در مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته تا دهه فجر امسال در سربیشه به بهره برداری می‌رسد.

قطبی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در طرح محرومیت زدایی و ضربتی توسعه زیرساخت‌ها و اماکن ورزشی در مناطق مرزی استان با بسیج امکانات و نیرو‌های انسانی جهادی و متخصص و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، طرح های ورزشی در بیشتر روستا‌های پرجمعیت نوار مرزی در حال ساخت است و ۱۷ زمین چمن مصنوعی فوتبال در این طرح در سربیشه تا دهه فجر به بهره برداری می رسد.

او افزود: این طرح‌ها با تکیه بر توزیع عادلانه زیرساخت ها، امکانات و تجهیزات ورزشی در نقاط کمتر توسعه یافته استان با رصد و پایش شاخص‌هایی همچون جمعیت و محرومیت در دست اجرا است.

قطبی بیان کرد: در قالب این طرح با توجه وجود استعداد‌های بالقوه در رشته کشتی، اولین خانه تخصصی کشتی با حمایت فدراسیون کشتی در شهر مرزی درح در حال ساخت است و در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری می‌رسد.


بیشتر بخوانید


سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: با هدف عدالت محوری نیز برای استفاده بانوان از امکانات ورزشی ۵ خانه نشاط و تندرستی در روستا‌های مرزی درح به بهره برداری خواهد رسید..

او گفت: همچنین با همتی جهادی و به منظور استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات ورزشی، پیست دو و میدانی شهر سربیشه در حال ساخت و تکمیل شدن است که به زودی به بهره برداری می‌رسد.

قطبی تصریح کرد: با توجه به همجواری خراسان جنوبی با کشور افغانستان و وجود ۳۳۱ کیلومتر نوار مرزی مشترک، طرح‌های ورزشی می‌توانند در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین غنی سازی اوقات فراغت و نگهداشت جمعیت جوان در این مناطق نقش به سزایی را ایفا کنند و طرح ضربتی در چهار شهرستان مرزی نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.