اردبیل به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شده است

سرپرست نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: با ساخت واحد‌های آموزشگاهی متعدد اردبیل به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شده است.

احد شیرین‌نژاد سرپرست نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل در مجمع مطالبه‌گران بازار و اصناف اردبیل اظهار کرد: ۳۷۰ پروژه مدرسه‌سازی در استان اردبیل در حال اجراست که تعدادی از این واحد‌های آموزشی تا مهرماه تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

او تصریح کرد: با توجه به ساخت این تعداد مدرسه در مناطق مختلف، اردبیل به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شده تا علاقه‌مندان مرحله به مرحله ساخت مدرسه را به عینه مشاهده کنند.

سرپرست نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: در روز‌های گذشته با هدف تعمیر و مرمت واحد‌های آموزشی، در ۲۴۰ مدرسه ایزوگام اجرا شده و در ۱۰۰ مدرسه نیز آسفالت محوطه مدرسه به انجام رسیده است.

شیرین‌نژاد از برچیده شدن بساط مدارس کانکسی و سنگی در استان اردبیل خبر داد و افزود: تا مهرماه امسال تمام مدارس کانکسی و سنگی بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان اردبیل برچیده خواهد شد تا در سال‌های آینده بتوانیم به شکل کامل تمام مدارس سنگی و کانکسی را از چرخه تعلیم و تربیت خارج کنیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تمام مدارس استان اردبیل سیستم هوشمند گرمایشی برپا شده و با جمع‌آوری بخاری‌های نفتی و گازی تلاش بر این است تا ایمنی واحد‌های آموزشی را ارتقا دهیم.

شیرین‌نژاد اضافه کرد: در قالب طرح شهید عجمیان در ۳۵۰ مدرسه استان اردبیل شاداب‌سازی فضای آموزشی در اولویت قرار گرفته که ۷۱ واحد آموزشی از این تعداد در مناطق محروم و کم برخوردار واقع شده است.

او بیان کرد: در شهر اردبیل با توجه به کمبود فضای آموزشی بیشترین تمرکز ساخت واحد‌های آموزشی در مرکز استان اردبیل که مدرسه سه طبقه در شهرک سینا، مدرسه خیرساز مصلی‌نژاد در قالب ۱۲ کلاس درس و سایر واحد‌های آموزشی در اردبیل با همراهی خیرین در حال احداث است که امسال شاهد بهره‌برداری از این واحد‌های آموزشی خواهیم بود.

شیرین‌نژاد در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۳۵ درصد مدارس استان اردبیل توسط خیرین ساخته شده و اعتبار دولتی برای تکمیل واحد‌های آموزشی احداثی خیرین تأمین شده تا هر چه سریع‌تر شاهد تکمیل و بهره‌برداری از ۳۱۰ مدرسه خیرساز با کمک منابع دولتی باشیم.

سرپرست نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل تصریح کرد: خیرین ۴۳۰ مدرسه را در قالب یک‌هزار و ۸۰۰ کلاس درس در مرحله اجرا دارند که علاوه بر شهرک‌های جدیدالاحداث، در داخل شهر نیز ساخت واحد‌های آموزشی را برای جبران کاستی‌ها در نظر گرفتیم تا با بهره‌برداری از آن‌ها کمبود فضا‌های آموزشی برطرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.