نصرآبادی گفت: عشایر با ارائه طرح‌های مناسب بهره برداری از مراتع می‌توانند از معافیت پرداخت عوارض تمدید پروانه چرای دام بهره‌مند شوند.

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه اولویت بهره برداری از مراتع با عشایر است گفت: عشایر می‌توانند با ارائه طرح‌هایی نظیر زنبورداری و کاشت گیاهان دارویی، در بهره برداری مناسب از مراتع سهیم شوند.

او افزود: مشارکت عشایر در طرح بهره برداری مراتع می‌تواند برای آن‌ها بازدهی مالی مناسبی داشته باشد و عشایر در کنار آن تا ۳۰ سال از پرداخت عوارض تمدید پروانه چرای دام و مرتع معاف می‌شوند.

نصرآبادی با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فقط در مراتعی می‌تواند هزینه کند که برای آن طرحی مناسب ارائه شده باشد، بیان کرد: طرح بهره برداری از مراتع یعنی ارائه طرح‌هایی نوین که موجب انجام اقدامات و فعالیت‌هایی موثر در خصوص اصلاح و تقویت مراتع، مطابق با ظرفیت آن‌ها می‌شود و این برای عشایر به عنوان بهره برداران اصلی بسیار می‌تواند مفید باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تصریح کرد: همچنین کسانی که جایگزین برای مرتع‌دار متوفی از بین همسر و فرزندان انتخاب نکرده‌اند فقط تا ۱۱ مرداد امسال فرصت انجام این کار را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار