مدیر پایگاه جهانی بازار تبریز با بیان اینکه ساماندهی رهلی بازار  جزو اولویت هاست گفت: بر همین اساس سازه‌های این بازار با بازار تاریخی، مسقف و جهانی تبریز همخوان می‌شود.

آقای زواری گفت: عملیات مرمت و بازسازی طاق‌ها و گنبد‌های رهلی بازار تبریز شروع شده است تا با اتمام آن بخش جدا شده ای از بازار تاریخی تبریز نیز همچون این سازه بی مانند جهانی برای بازدید گردشگران آماده شود.

وی اظهار کرد: رهلی بازار از مجموعه بازار جهانی تبریز را می‌توان از جمله بخش‌های شناخته شده بازار تاریخی تبریز دانست که علاوه بر شهروندان تبریزی همواره میزبان گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

آقای زواری سامان‌دهی و همخوان‌سازی سازه‌های رهلی بازار با معماری تاریخی بازار تبریز را از پروژه‌های مهم میراث فرهنگی آذربایجان شرقی برشمرد و ادامه داد: در راستای سامان‌دهی این بخش از بازار جهانی تبریز، عملیات مرمت و پاکسازی طاق‌ها، پایه‌های آجری و عایق‌کاری گنبد‌ها با مشارکت بازاریان شروع شده و تا دروازه خیابان و سامان‌دهی این بخش ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه پایگاه میراث جهانی بازار با تامین داربست و نظارت فنی سعی در بهبود وضعیت نابسامان بازارچه مزبور دارد یادآور شد: این مهم با اقداماتی نظیر موافقت با اجرای فاضلاب جدید در بازارچه، پاکسازی، زیباسازی، مرمت و بازسازی و احیای دروازه محله خیابان در اولویت کاری قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.