تولید ۲۵ درصد گوشت کشور از سوی عشایر

مدیرکل دفتر بهسازی امور تولیدات امور عشایر کشور گفت: با اتصال عشایر به زنجیره گوشت قرمز درآمدزایی این جامعه افزایش پیدا می‌کند.

داریوش نعمت اللهی اظهار داشت: سه هزار خانوار عشایری در طرح توسعه گیاهان دارویی و ۸۹ هزار خانوار برای طرح توسعه خوشه‌های صنایع دستی مشارکت می‌کنند.

وی، جمعیت عشایر کشور را یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۲۴ هزار نفر به زنجیره تولید گوشت قرمز کشور در قالب طرح تنوع‌بخشی به معیشت عشایر متصل می‌شوند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دفتر بهسازی امور تولیدات امور عشایر کشور اضافه کرد: با توجه با خشکسالی‌های متوالی طرح‌های چهارگانه برای ارتقای سطح معیشت جامعه عشایری کشور در دستور کار قرار گرفته است که زنجیره گوشت قرمز یکی از این طرح‌ها به شمار می‌رود.

نعمت اللهی با بیان اینکه ۲۵ درصد گوشت کشور از سوی عشایر تولید می‌شود، اظهار داشت: با اتصال عشایر به زنجیره گوشت قرمز درآمدزایی این جامعه سخت‌کوش از این محل افزایش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: برای اجرای طرح چهارگانه تنوع بخشی به معیشت عشایر از منابع مالی و تسهیلات بند (ب) تبصره ۱۸ تامین می‌شود.

نعمت اللهی از احداث سرپناه‌های عشایری برای ارتقای رفاه عشایر خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح با مشارکت منابع طبیعی، دستورالعمل‌هایی تهیه و اسفند پارسال به استان‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: این سرپناه‌ها برای حفاظت عشایر از حیوانات، وحوش و حشرات موزی و پیشگیری از آسیب‌هایی نظیر بلایای طبیعی، سیل و طوفان پیش‌بینی شده و تاکنون به صورت آزمایشی در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۱:۲۲ ۳۰ تير ۱۴۰۲
ساخت این ایستگاهها و پایگاه های ایمن بین راهی و زیرساختها برای عشایر کمک بزرگی است به امید شروع بکار این طرح در استان عشایری ما و استانهای دیگر عشایرخیز کشور
Iran (Islamic Republic of)
بختیاریوند
۱۱:۱۹ ۳۰ تير ۱۴۰۲
عشایر مردمانی سخت کوش و تولید کننده و خودکفا هستند که باید زندگیشان در جابجایی و استفاده از امکانات و تجهیزات گوناگون بروزتر و مدرنتر شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۹ تير ۱۴۰۲
مسولان استان راه عشایری چلگرد، بازفت بالا را بازسازی کنند
آخرین اخبار