قرارگیری کافه‌ها و باغ‌ویلا‌های قزوین زیر ذره‌بین نظارت

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: کافه‌ها و باغ‌ویلا‌های قزوین زیر ذره‌بین نظارت قرار گرفته اند و با هنجارشکنی در این محیط‌ها مقابله می‌شود.

محمد خورشیدی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین به عنوان یک مجموعه ستادی است که بیشتر راهبرد‌ها و سیاست‌گذاری‌ها را در  فرهنگی و اجتماعی انجام می‌دهد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین ادامه داد: با رویکرد مردمی‌سازی دولت وارد موضوعات فرهنگی و اجتماعی شدیم.

وی ادامه داد: برای اجرای مصوبات نیاز به پشتیبانی قضایی داشتیم که با مساعدت و همراهی خوب دادستان قزوین و رئیس کل دادگستری، کارگروه پشتیبانی هم ایجاد شد.

این مسئول اضافه کرد: در سه ماهه اخیر بازرسی از چندین کافه در قزوین انجام شده که متاسفانه تعداد قابل توجهی از آن‌ها بدون مجوز فعالیت می‌کردند، همچنین باغ‌ویلا‌ها هم زیر ذره‌بین قرار گرفتند و بازرسی از باشگاه‌های ورزشی هم آغاز شده است.

خورشیدی افزود: پیش از این هیچ نظارت جدی بر فعالیت کافه‌ها، باغ ویلا‌ها و باشگاه‌های ورزشی و از این قبیل فضا‌ها وجود نداشته و با یک فضای رها در این حوزه مواجه بودیم.

وی با اشاره به تشکیل ستاد تشکل‌های مردم‌نهاد در استان اظهار کرد: در حال حاضر هزار و ۸۸۵ تشکل مردمی در استان داریم که از دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت کشور، فرمانداری، ارشاد، بهزیستی، کانون مساجد، هیئت‌های مذهبی، مواکب، کمیته امداد و گروه‌های جهادی مجوز دریافت کرده‌اند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین اذعان کرد: برای ساماندهی تشکل‌های مردمی ۱۶ مجمع تخصصی ایجاد کردیم که فصلی یک جلسه برای توانمندسازی و تبادل نظر برگزار می‌شود و هر تشکل را نیز به دستگاه مربوطه متصل کردیم.

وی یادآور شد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیازمند ایجاد یک رصدخانه اجتماعی و کار فرهنگی در مناطق کم برخوردار هستیم و در حال حاضر نیز ۳۸ محله کم برخوردار را در سطح استان شناسایی کردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.