مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: تاکنون برق ۹۵ دستگاه اجرایی پرمصرف استان به دلیل عدم رعایت کاهش مصرف برق قطع شده است.

هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اظهار کرد: براساس مصوبه هیئت وزیران تمامی ادارات ملزم به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات کاری نسبت به سال پایه ۱۴۰۰ و کاهش ۶۰ درصدی در ساعات غیراداری نسبت به مصرف همان روز در ساعات اداری هستند.

او تعداد مشترکین اداری سطح استان را یک هزار و ۷۶۶ مشترک عنوان کرد و گفت: سهمیه مشترکین اداری استان کردستان در زمینه کاهش مصرف برق، بیش از ۷ مگاوات بوده که حدود ۵ مگاوات معادل ۷۳ درصد آن محقق شده است.

لهونیان با اشاره به اینکه تاکنون ۸۹  بازدید میدانی از ادارات استان صورت گرفته ، خاطر نشان کرد: به صورت میانگین روزانه بالغ بر ۲۵۰ دستگاه اداری از طریق شبکه‌های هوشمند رصد و پایش می‌شوند.

او تعداد اخطاریه قطع برق به دستگاه های دولتی استان را ۱۱۵ مورد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر برق ۵۱ دستگاه دولتی به دلیل عدم رعایت کاهش مصرف ۳۰ درصدی و ۴۶ دستگاه به دلیل عدم رعایت کاهش مصرف ۶۰ درصدی قطع شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان تصریح کرد: براساس مصوبه هیئت وزیران لازم است ادارات میزان برق مصرفی خود را در ساعات پیک مصرف، از طریق مولد‌های خود تامین دریافت کنند.

هیوا لهونیان در ادامه گفت: ادارات، نهاد‌ها و ارگان‌ها بایستی در روز‌های کاری هفتە حداقل از ساعت ۱۰ الی ۱۳ مولد‌های خود تامین (دیزل ژنراتور) را وارد مدار کرده و ارتباط خود را با شبکه عمومی توزیع برق، قطع کنند.

او عنوان کرد: در حال حاضر ۱۲۹ اداره کل، نهادها، سازمان‌ها، ارگان نظامی و انتظامی سطح استان کردستان دارای مولد‌های خود تامین یا دیزل ژنراتور هستند که از این تعداد تنها ۳۵ دستگاه دیزل ژنراتور وارد مدار و ۹۴ دیزل ژنراتور هنوز وارد مدار نشده است.

لهونیان به مصوبه قبلی هیئت وزیران در خصوص الزام تامین ۲۰ درصدی مصرف برق وزارتخانه‌ها، شرکت‌های دولتی، نهاد‌های عمومی و غیر دولتی از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر (پنل خورشیدی) اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این مهم در استان کردستان به خوبی محقق نشده است، لذا در شرایط کنونی بسیار ضروری است که ادارات در بحث به مدار آوردن مولد‌ها و استفاده از انرژی‌های خورشیدی به صورت جدی اهتمام نمایند.

لازم به ذکر است که ادارات با خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی یک ساعت قبل از پایان کار اداری، بهره‌گیری از نور طبیعی، حذف مصارف غیر ضرور، استفاده ازسیستم هوشمند روشنایی و قرار دادن کولر‌های آبی روی دور کند و تنظیم درجه دمای کولر گازی روی دمای آسایش (۲۴درجه) می‌توانند نقش مهمی در کاهش مصرف و پایداری شبکه برق استان داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.