پلیس راهور آذربایجان غربی در شب های محرم و بویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تمهیدات و برنامه‌های خاص و ویژه ترافیکی را اجرا می کند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: از امشب آئین‌های محرم آغاز شده و پلیس راهور استان در صورت لزوم برای این روز‌ها بویژه تاسوعا و عاشورای حسینی تمهیدات و برنامه‌های خاص و ویژه ترافیکی را در نظر دارد.

سرهنگ حجت مشتاق گفت: در کنار محل‌هایی که موکب‌های عزاداری برای ایام محرم برپا شده است، معمولاً ایستگاه‌های صلواتی نیز برای پذیرایی از شهروندان و عزاداران حسینی بر پا می‌شود که باید مسئولان موکب‌ها محل‌های مناسبی برای برپایی ایستگاه‌ها انتخاب کنند تا بار ترافیکی ایجاد نشود.

این مقام انتظامی به موکب داران محرم توصیه کرد: این ایستگاه‌ها حتماً یک فاصله مناسبی از حریم تقاطع‌ها و میادین داشته باشند و ­این فاصله حدود ۱۵۰ متر است که باید رعایت شود تا اخلالی در ترافیک ایجاد نشود. ­

رئیس پلیس راهور استان گفت: مسئولان موکب‌ها حتماً سعی کنند کمتر فضای تردد خودرو‌ها را اشغال کنند و برای برپایی ایستگاه صلواتی قسمتی از پیاده رو را برای این کار اختصاص دهند و از پوشاندن روی کانال‌های آب هم برای این منظور استفاده کنند.

سرهنگ مشتاق با بیان اینکه مسئولان موکب‌ها حتما باید علائم ایمنی و هشداردهنده را برای آشکارسازی محل در فاصله چند متری نصب کنند، افزود: در هنگام پذیرایی هم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که کمتر ترافیک ایجاد شود تا مسیر برای تردد خودرو‌های عبوری باز باشد.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه در‌های ورودی و خروجی محل‌های برگزاری مراسم باید به گونه‌ای باشد که مستقیم وارد خیابان اصلی و بزرگراه‌ها نشود، گفت: عزاداران در معابری که فضا موجود است حتما پارک مورب را رعایت کنند تا بعد از اتمام مراسم، ترافیک کمتری را شاهد باشیم.

سرهنگ مشتاق با بیان اینکه با آغاز آئین‌های ماه محرم، نیرو‌های پلیس راهور در اطراف محل برگزاری مراسم مستقر خواهند بود، افزود: مردم و عزاداران حتما با تیم‌های پلیس راهور همکاری لازم را داشته باشند و رانندگان نیز دقت کنند که در این شب‌ها افراد بیشتری لباس مشکی بر تن می‌کنند و از این رو در ساعات تاریکی هوا حتما با دقت بیشتری رانندگی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.