رئیس اداره بهزیستی رفسنجان گفت: مرکز نگهداری از کودکان خیابانی و کار رفسنجان به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

عباس بلندی با اعلام اینکه طبق آخرین جلسه‌ای که با دستگاه‌های مربوطه انجام شد، مصوب شد کودکان کار و متکدی اتباع فاقد کارت جمع‌آوری و طرد شوند، افزود: در این زمینه مرکز نگهداری کودکان خیابانی و کار در حال ساخت است که تقریبا در حال تکمیل است و تجهیز آن تا ۴۰ روزه آینده انجام می‌شود و با راه‌اندازی این مرکز، آموزش‌هایی به این کودکان که اکثرا اتباع هستند، ارائه خواهد شد.

او  در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: غربالگری‌های بینایی تا شش سالگی به همت بهزیستی انجام می‌شود و ۱۲ هزار کودک در رفسنجان معاینه چشم داشته‌اند.

بلندی تصریح کرد: برای ۵ هزار نوزاد تازه متولد غربالگری شنوایی انجام شد که اگر نوزادی ناشنوا باشد به مراکز ارجاع داده شود و برای ۴۰ نوزاد کاشت حلزون داشته‌ایم.

او با بیان اینکه مشاوره ژنتیک مددجویان بهزیستی ۱۰۰ درصد رایگان وبرای مابقی افراد تا درصدی بهزیستی پرداخت می‌کند، گفت: پارسال ۴۰ نفر از روان‌شناسان شهرستان به همراه اساتید کشوری، آموزش تربیت مربی در زمینه‌های پیش از ازدواج، زندگی خانواده، فرزند پروری، روانشناسی اسلامی و زوج درمانی را انجام دادند.

بلندی تعداد افراد تحت پوشش بهزیستی رفسنجان را ۵ هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: ۱۱۰ کودک بی‌سرپرست یا بدسرپرست، ۱۰۰ خانواده دوقلو یا چندقلو، دو مرکز نگهداری سالمندان، پنج مرکز توانبخشی معلولین، دو مرکز نگهداری سالمندان و ۱۱ مرکز تخصصی خدمات مددکاری با عنوان مثبت زندگی داریم که برای توانمندسازی افراد تحت پوشش کار می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان در زمینه اشتغالزایی مددجویان نیز بیان کرد: ۳۵۰ نفر را در زمینه وام اشتغال حمایت کردیم که از این تعداد ۱۲۰ نفر از تسهیلات استفاده کردند. هم‌چنین هزار و ۵۰۰ مورد توزیع وسایل کمک توانبخشی مثل ویلچر، سمعک، واکر و … داشته‌ایم.

بلندی ضمن اشاره به وجود چهار کمپ ترک اعتیاد در رفسنجان گفت: طی پارسال نزدیک به دو هزار مراجعه برای ترک اعتیاد داشته‌ایم و کسانی که یک سال پاکی از اعتیاد داشته باشند به آن‌ها وام اشتغال تعلق می‌گیرد.

رئیس بهزیستی رفسنجان در خصوص طرح ملی مسکن برای معلولین نیز گفت: تمامی کسانی که تحت پوشش بهزیستی هستند از آورده ۴۰ میلیون تومانی اولیه معاف هستند و تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به خانواده‌های دو معلول و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض اعطا می‌شود.

او در خصوص گرمخانه تصریح کرد: این موضوع مربوط به شهرداری است که با وجود گذاشتن سرویس هم استقبالی نشد و به کمپ بانوان تعلق گرفت که در این زمینه کار خوب شروع شد.

بلندی بیان داشت: در حال حاضر با توجه به ایجاد مشکلاتی، تقاضای تعطیلی سه ماهه داشتند که مشکلات را برطرف کرده و باید سر مهلتی که دارند مجددا کمپ را راه‌اندازی کنند.

رئیس بهزیستی رفسنجان به بحث خودکشی‌ها نیز اشاره و بیان کرد: مشکل اصلی افرادی که خودکشی می‌کنند کم بودن مهارت‌های ارتباطی از جمله ارتباطات خانوادگی یا فردی است؛ بنابراین در بحث‌های آگاه‌سازی طرح و برنامه‌هایی داریم که امیدواریم مؤثر واقع شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار