مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: هزار و ۵۰۰ معلول و کم توان ذهنی در این استان در قالب ۲۹ مرکز شبانه روزی معلولان تحت حمایت و پشتیبانی خیران نیک اندیش هستند.

پروین محمدپوری مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در مهاباد گفت: اعتبارات دولتی مراکز نگهداری معلولان تنها جوابگوی ۳۰ درصد از نیاز‌های مالی این مراکز بوده و سایر هزینه توسط خیران و جذب مشارکت مردمی تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵۴۰ موسسه غیردولتی در استان فعال است، افزود: ۱۵۰ خدمت سازمان بهزیستی به افراد جامعه به ویژه معلولان تحت پوشش بدون مشارکت و کمک‌های خیران امکان پذیر نیست و حمایت این نیک اندیشان این عرصه قابل ستایش است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به خدمات اعطای تسهیلات اشتغالزایی به جامعه تحت پوشش هم یادآور شد: که طی یک سال گذشته بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان برای ۲ هزار نفر وام‌های چهار درصد به متقاضیان پرداخت شده و از اعتبارات سال جاری نیز تاکنون ۱۴۰ نفر در مرحله معرفی به بانک و تشکیل پرونده قرار دارند.

محمدپوری اضافه کرد: همچنین در راستای تحقق قانون سه درصد استخدام معلولان در دستگاه‌های اجرایی امسال ۲۸ نفر از افراد تحت پوشش واجد شرایط این سازمان جذب دستگاه‌های اجرایی شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.