پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای آذربایجان غربی گفت: این نقاط شامل تقاطعهای تمر، پیچ سیلو، ارنسا و پیچهای بعد از شریف آباد در محور ارومیه - سلماس، بالستان و سه راهی گوک تپه در محور ارومیه - مهاباد، حسین مامه در محور ارومیه - بوکان، مشک آباد در جاده دریا، کاشی فروشی در مسیر سردشت - پیرانشهر، سه راهی حیدرآباد در جاده میاندوآب - شاهین دژ، نساجی در مسیر خوی - ماکو، سه راهی دارلک در جاده ارومیه - میاندوآب و کارخانه نوشابه در مسیر ارومیه - اشنویه است.
وی اضافه کرد: ۱۰ پروژه دیگر نیز در همین راستا در دست اقدام بوده و در مراحل اولیه آشکار سازی کامل صورت گرفته و سپس در مرحله حذف قرار میگیرد.
به گفته وی، پروژههای ایمنسازی نقاط حادثه خیز تنوع زیادی دارد و از اجرای حفاظ بتنی تا اصلاح شیب شیروانی را در بر میگیرد که این کار عظیم با همه توان در استان در دست اجراست.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای آذربایجان غربی ادامه داد: نقاط حادثهخیز کشور از دو طریق بازرسیهای سالانه همکاران راهداری از جادههای کشور و بر اساس دستورالعملهای ایمنی راهها احصا و برای ایمنسازی آنها پروژه تعریف میشود.
آرامون گفت: از نقاط حادثه خیز باقی مانده، سه طرح شامل اصلاح شانههای پیچ ماللر واقع در محور میاندوآب - بوکان، پل مهلذان واقع در محور خوی - ماکو با پیشرفت ۹۵ درصد و پروژه شیخ لر واقع در محور بوکان - مهاباد با پیشرفت فیزیکی ٩۵ درصد در مراحل انتهایی اجرا قرار دارند.
وی تاکید کرد: باقی پروژههای حذف نقاط حادثه خیز در نقاط مختلف آذربایجان غربی نیز از پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ درصد برخوردار هستند.