مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: ۱۳ نقطه حادثه خیز جاده‌های استان به صورت کامل رفع شده و پروژه ایمن سازی آن‌ها به اتمام رسیده است.

پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: این نقاط شامل تقاطع‌های تمر، پیچ سیلو، ارنسا و پیچ‌های بعد از شریف آباد در محور ارومیه - سلماس، بالستان و سه راهی گوک تپه در محور ارومیه - مهاباد، حسین مامه در محور ارومیه - بوکان، مشک آباد در جاده دریا، کاشی فروشی در مسیر سردشت - پیرانشهر، سه راهی حیدرآباد در جاده میاندوآب - شاهین دژ، نساجی در مسیر خوی - ماکو، سه راهی دارلک در جاده ارومیه - میاندوآب و کارخانه نوشابه در مسیر ارومیه - اشنویه است.

وی اضافه کرد: ۱۰ پروژه دیگر نیز در همین راستا در دست اقدام بوده و در مراحل اولیه آشکار سازی کامل صورت گرفته و سپس در مرحله حذف قرار می‌گیرد.

به گفته وی، پروژه‌های ایمن‌سازی نقاط حادثه خیز تنوع زیادی دارد و از اجرای حفاظ بتنی تا اصلاح شیب شیروانی را در بر می‌گیرد که این کار عظیم با همه توان در استان در دست اجراست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: نقاط حادثه‌خیز کشور از دو طریق بازرسی‌های سالانه همکاران راهداری از جاده‌های کشور و بر اساس دستورالعمل‌های ایمنی راه‌ها احصا و برای ایمن‌سازی آن‌ها پروژه تعریف می‌شود.

آرامون گفت: از نقاط حادثه خیز باقی مانده، سه طرح شامل اصلاح شانه‌های پیچ ماللر واقع در محور میاندوآب - بوکان، پل مهلذان واقع در محور خوی - ماکو با پیشرفت ۹۵ درصد و پروژه شیخ لر واقع در محور بوکان - مهاباد با پیشرفت فیزیکی ٩۵ درصد در مراحل انتهایی اجرا قرار دارند.

وی تاکید کرد: باقی پروژه‌های حذف نقاط حادثه خیز در نقاط مختلف آذربایجان غربی نیز از پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ درصد برخوردار هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.