نخستین همایش بزرگ استعداد‌های دو صحرانوردی با حضور ۴۰۰ نونهال و نوجوان استان همدان برگزار شد.

دبیر هیئت دو و میدانی استان همدان با بیان اینکه در این همایش ملی وانقلابی همدان ۴۰۰ نونهال و نوجوان به شهداء و پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی ادای احترام کردند، گفت: همزمان با ۲۵ تیرماه سالگرد بمباران هوایی استادیوم قدس همدان وشهادت جمعی از نمازگزاران، برای اولین بار در تاریخ ورزش استان ۴۰۰ دونده در همایش استعداد‌های دو و میدانی از شهر‌ها و روستا‌های استان در استادیوم ورزشی شهدای قدس حضور یافتند و به یادمان شهدای ۲۵ تیر و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند.

سید اصغر ذوقی احسن افزود: این دوندگان در طول یک سال گذشته از سوی هیئت دو ومیدانی استان از میان ۸۰۰۰ دونده از ۵۰۰ روستا، محله ومناطق شهری استان استعدادیابی شده اند.

او افزود: دوندگان پس از ادای احترام به پرچم مقدس و سرود ملی به احترام و نکوداشت شهدای قدس، سه بار پیست دو ومیدانی استادیوم ورزشی قدس را دور افتخار زدند و مورد تحسین واستقبال مهمانان قرار گرفتند.

دبیر هیئت دو و میدانی استان همدان گفت: در این مراسم جمعی از مدیران ورزش، ورزشکاران ملی والمپیکی، فرماندهان سپاه استان و جمعی از ایثارگران واقشار مختلف بصورت خودجوش در مراسم حضور یافتند و با تقدیم شاخه‌های گل به شهدای قدس ادای احترام کردند.

ذوقی احسن گفت: هیئت دو ومیدانی استان در جهت کنگره ۸۰۰۰ شهیداستان با طرح برگزاری لیگ صحرانوردی شهید همدانی از سال گذشته اقدام به برنامه جامع و وسیع استعداد یابی در استان نموده است که یکی از برنامه‌های کم نظیر در سطح کشور می‌باشد این همایش مرحله دوم این برنامه می‌باشد که مرحله نهایی لیگ صحرانوردی همزمان با برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان وسالگرد شهادت سردار سرلشگر حاج حسین همدانی با شرکت تیم‌هایی از سراسر کشور در پیست اختصاصی صحرانوردی همدان برگزار خواهد شد.

او گفت: همدان به علت ارتفاع مناسب و وجود استعداد‌های فراوان در دو ومیدانی به ویژه در رشته صحرانوردی یکی از قطب‌های مهم کشور است که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته سعی شده این استعداد‌ها برای مسابقات مهم آسیایی و بین المللی پرورش ومعرفی شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.