اسماعیلی با بیان اینکه رسیدگی به تخلفات جامعه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای از این پس قانونمند می‌شود، گفت: در برنامه هفتم، رسیدگی به تخلفات در قالب کمیته بدوی و استینافی است.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رسیدگی به تخلفات هنرمندان گفت: اگر یک بازیگر یا عنصر فرهنگی-هنری مثل هر فرد دیگری دچار خطا می‌شد، برای نوع تخلف محرومیتی را در نظر می‌گرفتیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: این امر باید در یک روند روشنی اتفاق بیفتد؛ بنابراین در برنامه هفتم، بحث رسیدگی به تخلفات عوامل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای را در قالب یک کمیته روشن بدوی و استینافی آوردیم.

وی از تشکیل کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از بخش‌های مختلف مثل قوه قضاییه و مجلس خبر داد و تأکید کرد: رسیدگی به تخلفات جامعه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای از این پس قانونمند می‌شود.

اسماعیلی همچنین از تدوین این آیین‌نامه در دولت خبر داد و گفت: آیین‌نامه ابتدا باید در کمیسیون فرهنگی مجلس، کمیسیون تلفیق و پس از آن در صحن علنی تصویب شود. این مصوبه ظرف سه ماه پس از ابلاغ، باید به تصویب دولت برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه‌های وزارت ارشاد برای ترویج فرهنگ عاشورایی گفت: برنامه‌های ویژه تعزیه، پرده‌خوانی و نقاله‌خوانی را از شب گذشته در سراسر کشور شروع کردیم و نمایشگاه‌های مذهبی در همه شهر‌ها در دستور کار قرار گرفته؛ چند اجرای موسیقی مذهبی را در دستورکار داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۹ تير ۱۴۰۲
مرگ بر هنرمند دورو و بی وجود ومنافق
Iran (Islamic Republic of)
خرم آبادی
۱۲:۳۴ ۲۸ تير ۱۴۰۲
مردم انتظار دارند با این قشر نیز بدون تبعیض و مثل بقیه رفتار شود.چطور در جوامع غربی وقتی منافع ملی مطرح است بدون توجه به جایگاه فرد با ایشان برخورد میشود.این افراد باعث هزینه های سنگین معنوی و مادی می شوند که نهایتا نتایج آن آسیب پذیری اقشار زحمتکش جامعه که صاحب انقلاب میباشند می شود.
آخرین اخبار