دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با تأکید بر برخورد جدی با مخلان امنیت جامعه گفت: سارقان پسته تا پایان فصل برداشت، بازداشت می‌شوند.

 جلسه هم اندیشی بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی شهرستان زرند با محوریت پیشگیری از سرقت پسته، با حضور سید رضا حسینی نژاد فرماندار، ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری، رضا یعقوبی دادستان عمومی و انقلاب، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، بخشداران مرکزی و یزدان آباد و جمعی از مدیران ادارات مرتبط، در محل اداره جهاد کشاورزی شهرستان زرند تشکیل شد.

 سیدرضا حسینی نژاد فرماندار شهرستان زرند در این نشست، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، با اعلام اینکه کشاورزی یک رکن اساسىِ قوام و حیات کشور ما است، گفت: کشاورزىِ نابود شده‌ کشور را نظام جمهوری اسلامی احیا کرد و این یک افتخار برای این نظام است.

او افزود: امروز کشاورز ایرانی امنیت غذایی ملت را تأمین می‌کند و این، افتخار بزرگی است که باید قدر خودتان را بدانید.

 فرماندار زرند تصریح کرد: اگر بخواهیم کشورمان به طور نسبی به استغنا و خودکفایی و بی‌نیازی از دیگران نائل شود، باید در روستا‌ها سرمایه گذاری کنیم و زحمت بکشیم.

حسینی نژاد با اعلام اینکه یکی از محصولات مهم و عمده در روستا‌های زرند، طلای سبز یا همان پسته است، بیان داشت: کشاورز ما در طول یکسال، با نهایت زحمت و سختی، محصولی را به امید برداشت هر چه بیشتر، پرورش می‌دهد، ولی برخی افراد سودجو، با سرقت این محصول ارزشمند و استراتژیک، زحمات کشاورز ما را بر باد می‌دهند.

 رئیس شورای تامین شهرستان زرند ، ضمن تاکید بر ضرورت همکاری نهاد‌های مرتبط، برای جلوگیری از سرقت این محصول ارزشمند، به کشاورزان اطمینان داد، فرماندار و دیگر اعضای شورای تامین شهرستان، تمام قد پای کار امنیت شهرستان و بالاخص حفاظت از محصول استراتژیک پسته هستند و با مخلان امنیت جامعه و مخصوصا سارقان دسترنج کشاورزان، به شدت برخورد خواهند کرد و در این زمینه با احدی مماشات نخواهد شد.

 ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری شهرستان زرند، فنس کشی، نصب دوربین در باغات و افزایش گشت نیرو‌های انتظامی را از مهمترین اقدامات برای پیشگیری از سرقت پسته برشمرد و از نیرو‌های سپاه و انتظامی خواست تا گشت‌های مشترک مستمری داشته باشد و کشاورزان نیز حداکثر تعامل و همکاری را با آن‌ها کنند.

 رضا یعقوبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند هم هدف از اجرای طرح ساماندهی نگهبانان را حمایت از کشاورز و پیشگیری از سرقت این محصول دانست و گفت: سارقان پسته تا پایان فصل برداشت در بازداشت نگهداری می‌شوند.

او بر ضرورت نصب دوربین در میادین و انبار‌های ضبط پسته تاکید کرد.

 رضا محمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند نیز، داشتن کارت شناسایی معتبر و مدت‌دار و لباس متحدالشکل را از جمله شرایط افراد برای نگهبانی باغات پسته عنوان کرد و گفت: امیدواریم امسال با همکاری کشاورزان و گشت‌های مشترک ویژه دیگر شاهد سرقت دسترنج یک ساله کشاورزان نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار