معادن بر اساس مرز سیاسی و منابع‌طبیعی تقسیم نمی شود

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت گفت: معادن نمی‌تواند بر اساس مرز سیاسی و منابع‌طبیعی تقسیم شود، باید در سطح کلان مورد بررسی قرار گیرد. 

رضا محتمشی پور در جلسه‌ای با رئیس و کارشناسان حوزه معدن سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه تمرکز خوبی بر روی مسائل و مشکلات حوزه معادن وجود دارد، اظهار داشت: دغدغه‌ها و گلایه‌مندی‌ها نشان‌دهنده دلسوزی برای بهبود وضعیت موجود است. 

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت افزود: پیگیری مستمر به‌صورت حضوری از معاونت‌های وزارتخانه برای حل مشکلات بسیار موثر است، تعارفات را کنار بگذاریم، ایرادات برای اصلاح بیان شود. 


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات و مسائل باید در گام اول هر مسئله‌ای به‌صورت جداگانه مکتوب و ارسال شود، اضافه کرد: این کار پیگیری و حل مشکل را تسهیل می‌کند. 

محتشمی‌پور در خصوص سامانه کاداستر اراضی که مشکلاتی را برای برخی معادن در حوالی مرز دو استان ایجاد کرده است، ادامه داد: معادن نمی‌تواند بر اساس مرز سیاسی و منابع‌طبیعی تقسیم شود، این موضوع باید در سطح کلان مورد بررسی قرار بگیرد. 

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت تاکید کرد: در بخش دولتی و عمومی باید تابع قوانین موجود باشیم، هر اقدامی باید با استناد به قانون باشد، قانون مسیر حرکت را مشخص کرده است. 

وی افزود: نقشه‌برداری معادن یک دستورالعمل کشوری است و در چند استان نیز اجرا شده است، نقشه‌های دوره‌ای باید از معادن تهیه شود، در ابتدا با پهباد نقشه‌برداری انجام می‌شود و بعد از حدود پنج سال این نقشه‌برداری با ماهواره انجام خواهد شد.

محتشمی‌پور گفت: وقتی به نظر کارشناسی در حوزه معادن و اکتشاف برسید، این نظر برای اصلاح محدوده و سایر موضوعات برای بررسی به معاونت امور معادن ارسال شود، عموما بر نظرات کارشناسی نظر مثبت وجود دارد. 

برچسب ها: وزارت صمت ، معادن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.