مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از ثبت ۳۴۶ هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی استان در سامانه سیاک خبر داد.

 احمد مستخدمی مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون ۳۴۶ هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی استان در سامانه یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی (سیاک) ترسیم و به ثبت رسیده است.

مستخدمی افزود: از این میزان ۱۸۶ هزار هکتار حاصل از ترسیم قطعات کشاورزی توسط کارشناسان پهنه و ۱۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی کاداستر تایید شده است.

وی تحقق اهداف دولت الکترونیک و اجرای سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی، تهیه نقشه‌های اراضی کشاورزی و سایر واحد‌های تولیدی نرم افزار پایگاه اطلاعات مکانی، طراحی و امکان رقومی سازی و جمع آوری و ورود اطلاعات به صورت وب سرویس را از مهمترین اهداف این طرح دانست.

مستخدمی بادآور شد: برنامه‌ریزی برای دریافت اطلاعات موثر در مدیریت کشاورزی، برنامه ریزی برای کشت محصولات، تولید محصولات کشاورزی و مقابله با مخاطرات به هنگام حوادث غیر مترقبه از دیگر مزایای ثبت اطلاعات در این سامانه است.

وی خاطرنشان کرد: با ثبت اطلاعات در سامانه سیاک دسترسی سریع و آسان به آمار و اطلاعات اراضی و پهنه‌های کشاورزی با جزئیات و هوشمندسازی آن‌ها و برنامه ریزی بهتر برای مدیریت منابع میسر می‌شود.

به گفته مدیرهماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین؛ در صورت اجرای کامل این طرح در کمترین زمان ممکن اطلاعات جامع و دقیقی در اختیار برنامه ریزان حوزه کشاورزی قرار خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.