کنترل بیولوژیکی گونه کاراس در دریاچه نئور

در بازدید مدیرکل حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست از تالاب نئور بر تداوم مبارزه فیزیکی با گونه مهاجم کاراس تاکید شد.

مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالابهای سازمان حفاظت محیط زیست به همراه دکتر عبدلی استاد اکولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از تالاب نئور بازدید و با اشاره به وضعیت اکولوژیکی تالاب نئور روند پاکسازی گونه‌های مهاجم کاراس و اقدامات اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در خصوص مطالعات انجام گرفته، مبارزه فیزیکی و بیولوژیکی و سایر راهکارهای اجرایی به کارگرفته شده در امسال و سال‌های گذشته، در راستای احیای تالاب نئور را رضایت‌بخش اعلام نمود.

آرزو اشرفی زاده ضمن اعلام آمادگی برای همکاری و توجه بیشتر دفتر حفاظت و احیای تالابهای سازمان حفاظت محیط زیست برای حفاظت و احیای این اکوسیستم بی نظیر همچنان بر ضرورت مبارزه فیزیکی گونه مهاجم کاراس  توام با کنترل بیولوژیکی به صورت مستمر تاکید کرد.

در این بازدید حسن قاسم پور مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان اردبیل ضمن تشریح و گزارش عملکرد استان در حفاظت و احیای تالاب نئور؛ برنامه‌های پیش‌بینی شده در امسال و سال‌های آینده را برای کنترل گونه‌های مهاجم گیاهی و جانوری را ارائه نمود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.