رئیس جمهور آفریقای جنوبی توقیف احتمالی رئیس جمهور روسیه در نشست آتی بریکس در این کشور را به منزله اعلان جنگ علیه مسکو خواند.

سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی در چارچوب رایزنی ملی درباره استقبال از پوتین در نشست بریکس به میزبانی آفریقای جنوبی گفت: بازداشت احتمالی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به منزله اعلان جنگ علیه مسكو است.

به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، رئیس جمهور آفریقای جنوبی با خواسته‌ها برای بازداشت پوتین در چارچوب اجرای حکم دیوان کیفری بین المللی مخالفت کرد و گفت:  قانون اساسی کشور ما به حمایت از او تاکید دارد.

اجلاس بعدی کشورهای عضو گروه بریکس قرار است ماه اوت در آفریقای جنوبی برگزار شود که حضور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در این نشست با توجه به حکم جلب صادر شده علیه وی از سوی دیوان کیفری بین‌المللی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

سیریل رامافوزا از ابتدای بر عهده گرفتن ميزبانی نشست بريكس تاکید کرد که این نشست که در آن سران آفریقای جنوبی، برزیل، چین، هند و روسیه به عنوان قدرت‌های نوظهور اقتصادی گردهم‌ می‌آیند قطعا به شکل حضوری و نه مجازی برگزار خواهد شد.

آفریقای جنوبی به عنوان یکی از اعضای دادگاه کیفری بین‌المللی، به شکل نظری موظف است بواسطه حکم جلب صادر شده از سوی این نهاد، رئیس‌جمهور روسیه را در صورت ورود به خاک خود توقيف کند اما اين كشور از ابتدای جنگ روسيه و اوكراين حمايت خود را از مسكو اعلام كرده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۳۴ ۲۸ تير ۱۴۰۲
پوتین ،اگر باایران مستقل ومقتدر هماهنگ نباشی، کفش دم پایی هم نیستی.
آخرین اخبار