مهرداد بذرپاش در حاشیه بازدید آزادراه شیراز - اصفهان گفت: این پروژه ۲۳۰ کیلومتری یکی از بزرگترین پروژههای آزاد راهی کشور است که با بهره برداری از آن حدود ١٣٠ کیلومتر مسافت شیراز – اصفهان و ٢ ساعت زمان سفر در این مسیر کوتاهتر میشود.
او گفت: با یک محاسبه حداقلی، سالانه ١٣٠ میلیون لیتر صرفه جویی سوخت در کشور خواهیم داشت که در مقیاس صرفه جویی سوخت عدد قابل توجهی است.
بذرپاش گفت: در قطعات یک تا ۶ پروژه کارها تقریبا پایان یافته و عملیات نصب علائم ترافیکی و ایمنی در حال انجام است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: از همین جا این قول را به مردم استان فارس و کشور میدهیم که این پروژه را تا پایان تابستان و انتهای شهریورماه تقدیم آنها خواهیم کرد.
بذرپاش گفت: تکمیل قطعه هفت این پروژه که پیشرفت خوبی دارد نیز در دستور کار است، اما کار بزرگ تری که تعریف شده اینکه این قطعه در حقیقت ادامه آزادراه به سمت بوشهر است چرا که این زنجیره کریدوری شمال به جنوب ما در حوزه آزادراهی باید تکمیل شود و به سمت استان بوشهر ادامه یابد.
او گفت: این زنجیره آزادراهی عملا باید به دریا متصل شود چرا که وقتی به دریا متصل میشود میتوانیم بگوییم که اقتصاد دریا را هم ضمیمه کردهایم تا بتوانیم زیرساختهای کشور را در خدمت دریا قرار دهیم و به رشد و شکوفایی بخشهای مختلف در مجاورت این آزادراه کمک کند و همه شهرها و استانهای در مسیر بهره لازم را ببرند.
بذرپاش گفت: همچنین در صدد هستیم تا سفر دوم دولت به استان فارس هم در همان ایام انجام شود و با هماهنگی مسئولان استان هدفگذاری کردهایم تا هفته آخر شهریور و همزمان با آغاز ماه ربیع الاول آزادراه شیراز – اصفهان افتتاح شود.
او با بیان اینکه تاکنون اعتبارات قابل توجهی به این پروژه تزریق شده گفت: آن میزان کسری هم که برای تکمیل آزادراه داریم در ٢ ماه باقیمانده تا افتتاح آن تامین خواهیم کرد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: البته در همین مقطع هم امکان افتتاح پروژه وجود دارد، اما از آنجا که بحث ایمنی برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است، بنا داریم که پروژه را پس از تکمیل بخشهای مرتبط با ایمنی مسیر از جمله خط کشی، روشنایی و علائم استاندارد و کیفیت بالا به بهره برداری برسانیم.