مولدسازی و ارزش‌آفرینی مبتنی بر فناوری‌ها از اولویت‌های معاونت علمی

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: حرکت علمی و فناوری کشور با سرعت و شتاب خوبی به سمت جلو پیش می‌رود.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در حاشیه مراسم افتتاح مرکز توسعه بیوتکنولوژی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری با بیان این‌که در سال‌های اخیر گام‌های بلند و ارزشمندی در توسعه فناوری و اقتصاد زیست‌فناوری توسط متخصصان، محققان و فناوران برداشته شده است، گفت: امروز تولید دارو‌های زیست‌فناور، نوترکیب و پیشرفته، توانمندی در تولید و توسعه واکسن‌های انسانی و دامی و رسوخ زیست‌فناوری در صنعت کشاورزی و غذا از برجسته‌ترین شاخصه‌های برتری فناورانه ایران در عرصه بین‌المللی به شمار می‌رود. این مهم به مدد تلاش‌های چندین ساله محققان و پژوهشگران و فعالان حوزه توسعه فناوری و اقتصاد زیست‌فناوری به دست آمده است.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: حرکت علمی و فناوری کشور با سرعت و شتاب خوبی به سمت جلو پیش می‌رود. این مرکز تحقیقاتی که بستری مناسب را برای استقرار فعالیت بیش از ۳۰ شرکت دانش‌بنیان فراهم آورده است، با همکاری پژوهشگاه و نقش آفرینی بخش خصوصی احیا شده است و به کمک این مرکز امید دارم زیست‌فناوری و تولید فرآورده‌های دارویی مبتنی بر این فناوری، یک گام جدی دیگر رو به جلو بردارد.

وی ایجاد بستر‌های لازم برای مولدسازی و ارزش‌آفرینی مبتنی بر فناوری‌ها را یکی از اولویت‌های جدی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برشمرد و ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیانی که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند، باید بتوانند در هم‌افزایی با بخش دولتی، خلق ارزش افزوده، اشتغال و اقتصاد را تحقق ببخشند.

وی با اشاره به این‌که مولدسازی و توسعه مبتنی بر نوآوری امروز یکی از شاخصه‌های اقتصاد دانش‌بنیان در قالب این مرکز تجلی یافته است که این رویکرد از سوی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری حمایت می‌شود، ادامه داد: با تلاش و مشارکت بخش خصوصی، ساختمانی متروکه با قدمت بیش از ۳۰ سال که در آستانه از بین رفتن بود، ظرف مدت کم‌تر از هفت ماه آماده‌سازی شد و امروز به بستری برای تجمع شرکت‌های دانش‌بنیانی که در مرز‌های دانش حرکت می‌کنند و پیشرفته‌ترین دارو‌ها و ملزومات حوزه سلامت را توسعه می‌دهند، تبدیل شده است.

برچسب ها: مولد سازی ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار