رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی باغی و زراعی پس از همه‌گیری بیماری کرونا،گفت:تمرکز ما بر اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون است تا در وهله اول از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی پیشگیری کنیم.

اکبر فتحی   پیشگیری از تغییر کاربری اراضی باغی و زراعی در اولویت اقدامات سازمان جهاد کشاورزی قرار داردگفت:مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها نیز با توجه به عملکرد آن‌ها در زمینه حفظ کاربری اراضی کشاورزی ارزیابی خواهند شد.

وی افزود:در راستای حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی برای ایجاد امنیت غذایی و تولید محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی وظیفه دارد از تغییر کاربری اراضی به‌صورت غیرمجاز ممانعت کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر فعالیت‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی و صنعتی برای انجام نیازمند زمین است و به همین دلیل نیز باید بر اساس دستورالعمل‌ها و در چارچوب، این امکان را فراهم کرد که متقاضیانی که درخواست قانونی تغییر کاربری اراضی دارند، در کمترین زمان ممکن بتوانند پاسخ درخواست خود را دریافت کنند.

 با اشاره به حمایت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از فعالیت‌های قانونی و مجاز، گفت: کسانی که در چارچوب قانون و برای انجام فعالیت‌های تولیدی و کشاورزی درخواست خود را ثبت کنند، در کمترین زمان ممکن و با تسهیلگری به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

 فتحی از ارزیابی عملکرد مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان بر اساس میزان اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ و ماده ۳ در خصوص پیشگیری و ممانعت از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی خبر داد و افزود: در سایه حمایت قوه قضائیه توانستیم در سال گذشته بهترین عملکرد را در حوزه پیشگیری و ممانعت از تغییر کاربری اراضی داشته باشیم.

فتحی با اشاره به برگزاری رزمایش صیانت از اراضی کشاورزی و اجرای قلع‌وقمع مستحدثات غیرمجاز در سال گذشته گفت: اجرای این رزمایش در سال قبل نیز موجب انگیزه دادن به مدیران شهرستان‌ها و صدور پیام هشدار برای کسانی شد که قصد سوءاستفاده و تغییر غیرمجاز کاربری اراضی را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.