کارشناس هواشناسی گفت: دو هشدار سطح نارنجی برای بارش باران و افزایش وزش باد شدید کشور در بسیاری از مناطق کشور صادر شده است.

خانم کبری رفیعی گفت: امروز هشدار سطح نارنجی برای افزایش وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک  تا روز شنبه صادر شده است.

به گفته کارشناس هواشناسی، استان های خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان درگیر این سامانه گردوخاک هستند و با ورود این سامانه شاهد  خیزش گردوخاک (در مناطق مستعد توفان شن و گردوخاک)، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها، تیر‌های برق، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال خواهیم بود.

او می گوید: هشدار سطح نارنجی دیگر در رابطه با تشدید فعالیت سامانه بارشی و رشد ابر‌های همرفتی طی امروز صادر شده که در این مدت  شاهد رگبار باران، رعدو برق، وزش باد شدید در نیمه شمالی خراسان شمالی خواهیم بود.

رفیعی گفت: اختلال در سفر‌های بین شهری، احتمال سقوط سنگ ار ارتفاعات، سیلابی شدن مسیل ها، افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در پرواز‌ها از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار