مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مهاباد گفت: این انجمن با حمایت‌های مادی و معنوی خیران و همراهی دستگاه قضا توانست زمینه آزادی ۱۳ زندانی جرایم غیرعمد را در این شهرستان فراهم کند.

ناصر فرجی مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مهاباد گفت: انجمن حمایت از زندانیان مهاباد طی یک سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را در بخش کمک به زندانیان هزینه کرده که از این مقدار ۳۷۶ میلیون تومان مربوط به خانواده زندانی بوده است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۴۱۵ خانواده زندانی نیازمند تحت پوشش خدمات انجمن‌های حمایت از زندانیان این شهرستان هستند و از حمایت‌های مادی و معنوی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مهاباد اضافه کرد: طی یک سال گذشته، هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در بین خانواده‌های زندانیان بی بضاعت تقسیم شده و همچنین ۹۰ میلیون تومان نیز به شخص زندانیان واجد شرایط پرداخت شده است.

فرجی اضافه کرد: این انجمن علاوه بر حمایت از خانواده‌های زندانیان، بر برقراری صلح و سازش بین شاکی و زندانی تاکید می‌کند و تمامی سعی و تلاش انجمن بر برگرداندن فرد به آغوش گرم خانواده است که در این راستا در صورتی که نیازمند پرداخت مالی باشد، خیران انجمن با قبول پرداخت هزینه‌ها، نسبت به آزاد سازی زندانی اقدام می‌کنند.

فرجی یادآور شد: هم اکنون بیش از ۳۰۰ نفر از زندانیان مهاباد به صورت رای باز بوده و با فعالیت روزانه خود در سطح شهر امرار معاش و کسب درآمد دارند.

وی تاکید کرد: توانمند کردن زندانیان و خانواده‌های آنان در تامین امرار معاش زندگی، نقش زیادی نیز در کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی خواهد داشت.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.