رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزی آموزشی گفت: ارتقای رمزينه‌ها، مهم ترين هدف جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد است.

علی لطيفی، رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزی آموزشی گفت: سازمان پژوهش توان خود را برای رشد، ارتقای انگيزه و مهارت دانش آموزان و معلمان صرف می‌كند و برای رسيدن به اين هدف، دو سياست مهم را دنبال می‌کند. سیاست اصلی سازمان، تنوع بخشی به آموزش و منابع آموزشی است و اين كه نبايد اين منابع صرفاً به یک رسانه و ابزار ختم شوند.

رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزی آموزشی با تاکید بر این که کتاب درسی مهم است؛ اما تنوع بخشی به فرصت‌های آموزشی، سیاست جدی سازمان است، افزود: برگزاری جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد ناظر بر همين سیاست است و ما به دنبال ترویج این موضوع در بدنه نظام تعلیم و تربیت کشور هستیم؛ زيرا یادگیری با منابع مختلف، عمیق‌تر اتفاق می‌افتد و اين چیزی است كه همه دانش آموزان و معلمان تایید کرده‌اند که استفاده از ابزار و رسانه‌های مختلف، تاثیر موثرتر و عمیق‌تری در یادگیری دارد.

وی مشارکت پذیری در تولید منابع و محتوای آموزشی را دیگر سیاست سازمان اعلام کرد و گفت: در گذشته توليد منابع آموزشی منحصر به افراد محدودی بود و برای تولید محتوا شرايط سخت و پيچيده‌ای وجود داشت؛ اما هم اکنون در يك شرايط ساده، صدای یک نفر تبدیل به صدای گروه می‌شود و رشد و ارتقای روزانه این موارد بازتاب و نتايج خوبی برای مراکز توليد محتوا خواهد داشت.

لطيفی با اشاره به این‌ که اگر سازمان مسئولیت تولید تمام محتوای آموزشی را بر عهده بگيرد، زمان زیادی را از دست می‌دهد و از قافله تولید محتوا عقب خواهد ماند، خاطرنشان کرد: اولویت سازمان پژوهش مشارکت پذیری فعالان عرصه تولید محتوا در چهارچوب اهداف برنامه‌ریزی درسی است و رویکرد آموزش و پرورش استقبال از توليد آثار توانمند و رو به رشد است.

رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزی آموزشی، استفاده از توانمندی‌های افراد را بخش مهمی از مطالبات دانش آموزان و معلمان از نظام آموزش و پرورش دانست و افزود: اميد است این جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی انگیزه‌ای برای تحولات موثر در نظام تعلیم و تربیت كشور و ارتقای آن شود و سازمان پيگير اين هدف ارزشمند است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.