کارشناس مسئول بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: گردوغباری که آسمان مشهد را پوشانده هم منشاء داخلی و هم منشاء خارجی از صحرای قره‌قوم دارد.

فرخ‌لقا امینی کارشناس مسئول بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: گردوغبار شدیدی که از صبح امروز بر سطح استان و به‌ویژه مشهد حاکم است باعث کاهش کیفیت هوا و میدان دید شده و تا اواخر هفته جاری با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت.

او افزود: براساس پیش‌بینی‌ها این پدیده تا اوایل هفته آینده بر استان حاکم خواهد بود. همچنین وضعیت موجود ناشی از سامانه ناپایدار شمال غرب استان است که باتوجه‌به خشکسالی‌های گسترده و کاهش نزولات جوی سبب انتقال توده‌های گردوخاک جنوب و جنوب غرب خراسان به مشهد شده است.

کارشناس مسئول بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی با اشاره به اینکه گرد و خاک شدید امروز دارای منشأ داخلی و خارجی است، ادامه داد: عامل گردوغباری که آسمان مشهد را پوشانده هم از ذرات گردوغبار داخل استان و کشور و هم از صحرای قره‌قوم (صحرای مرکزی در ترکمنستان) است.

امینی بیان کرد: پدیده گردوغبار تمام شهر را درگیر کرده و ایستگاه نخریسی در شرق مشهد با شاخص ۱۶۹ سرافرازان با شاخص ۱۴۷ بیشترین میزان گردوخاک و آلودگی را دارند.

او تصریح کرد: طبق گزارش ایستگاه کنترل هوا تا این لحظه شاخص کیفیت هوای مشهد ۲۸۶ گزارش شده که نشان‌دهنده آلودگی هوای بسیار بالا و هشدار برای تمام گروه‌ها است.

کارشناس مسئول بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی تاکید کرد: غلظت ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵میکرون که به‌عنوان آلایندۀ اصلی هوای شهر مشهد است، در حال حاضر حدود ۲۲۵ میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده بوده که از سطح استاندارد خارج و طی ساعات آینده نیز افزایش خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۲۸ تير ۱۴۰۲
شهرما دوساعت بامشهدفاصله نداره ولی الان یک ماهه تمومه که داریم خاک میخوریم قدرت خدافقط ازآسمون خاک میباره تویه روزکه طوفان وگردوخاک بودکل خونواده مون همه مریض شدیم وراههی دکترشدیم الان دوروزه شکرخداهوابهتره وامیدوارم دیگه هاوخراب نشه چون واقعاسخته زندی تواین هوااونم باوجوداینکه خودم وهرچهاربچه م آسم داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۷ تير ۱۴۰۲
امان از گرد خاک
امان از خشکسالی و بی آبی
خدایا به حق محمد (ص) و آل محمد (ص) باران بفرست بر زمین های خشک ما
آخرین اخبار