کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: احتمال دارد وزش باد شدید با بروز خسارت و توفان گرد و خاک از امروز تا انتهای هفته کنونی در نواحی شرقی و جنوبی استان ماندگار شود.

زهرا عنایتی کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین در غالب نقاط استان خرسان رضوی وزش باد توام با گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: همچنین طی امروز و فردا در نواحی شمالی استان خراسان رضوی گاهی افزایش ابرناکی و در ارتفاعات استان احتمال بارش‌های رگباری پراکنده توام با رعد و برق دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: امروز از شهرستان‌های سبزوار، کلات، تایباد، بردسکن، درگز، مشهد چناران سرخس به علت پدیده گرد و خاک، دید زیر سه هزار متر گزارش شده است.

عنایتی با اشاره به اینکه دید فرودگاهی مشهد نیز تا ۸۰۰ متر کاهش پیدا کرده و هم اکنون به هزار متر رسیده است بیان کرد: پدیده گرد و خاک از صحرای قره قوم و ترکمنستان روی آسمان مشهد کشیده شده است و تا بعدازظهر این وضعیت ادامه دارد.

او تصریح کرد: از بعدازظهر امروز با افزایش وزش باد، گرد و خاک کمی جا به جا می‌شود و در ساعات شب با وزش باد از شدت گرد و خاک و آلایندگی هوا کمی کاسته می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: توصیه می‌شود افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی در این شرایط آلودگی هوا در منزل بمانند و نیز افراد سالم تا حد امکان از تردد‌های غیر ضروری خودداری کنند چرا که شاخص کیفیت هوا در مشهد اکنون ۳۲۶ است.

عنایتی با بیان این که طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۲۳ تا ۳۷ درجه سلسیوس در نوسان بوده است اظهار کرد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد با کاهش پنج درجه‌ای به ۳۲ درجه و کمینه دمای هوای امشب مشهد با کاهش ۲ درجه‌ای به ۲۱ درجه سلسیوس می‌رسد.

او افزود: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۹ درجه سلسیوس و شهرستان سبزوار با بیشینه دمای هوای ۴۲ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد در شهرستان‌های سبزوار و بجستان با ۶۵ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

عنایتی بیان کرد: همچنین طی شبانه روز گذشته از ایستگاه هواشناسی شهرستان نیشابور یک دهم میلیمتر بارندگی ثبت و گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.