کارشناس بازار سرمایه گفت: تحلیل حرکت خروج جریان نقدینگی از یک بازار مانند بورس و ردیابی مقصد آن می‌تواند برای سهامداران و چرخه اقتصادی کشور ضروری و مفید تلقی شود.

آقای کوروش آسایش گفت: چند روزی است که بازار روند نزولی دارد و روز گذشته شاخص کل بورس ارتفاع ۲ میلیون واحد را هم از دست در بازار نزولی چیزی که پس از ارزش معاملات کم رمق به چشم می‌خورد خروج پول افراد حقیقی است خروج نقدینگی که این هفته کاری شاهد تداوم آن هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: از نکات مهمی که باید به آن اشاره و تاکید داشت این است که نقدینگی‌ که از بازار سهام خارج می‌شود به سمت کدام بخش حرکت می‌کند؟ در ابتدا باید گفت این نقدینگی خارج شده پتانسیل حرکت به سمت بازار‌های رقیب (مانند بازار ارز و سپرده‌های بانکی) را متاسفانه دارد، اما خوب این را باید گفت از آنجایی که بازار‌های رقیب هم در شرایط مساعدی نیستند احتمال سرگردانی این پول‌ها وجود دارد که خود این موضوع هم برای چرخه اقتصادی کشور می‌تواند آسیب زا باشد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت:، اما داشتن اطلاعات جریان  خروج پول از کارگزاری‌ها (بازار سرمایه) و سیستم بانکی یکی از نکات مثبت و حائز اهمیت است که می‌توان از طریق آن شرایط و وضعیت رکود یا رونق و حرکت نقدینگی از یک بازار به بازار دیگر را مورد بررسی و تحلیل قرار داد، اما در حال حاضر چنین اطلاعاتی به شکل مشخص در اختیار همه افراد وجود ندارد که دسترسی به این مطالب می‌تواند کمک کننده به اقتصاد هم باشد.

او افزود: بازار متاسفانه چند هفته‌ای است که قابلیت پیش بینی پذیری خود را از دست داده است که این می‌تواند به بی اعتمادی سهامداران نسبت به بازار سرمایه نیز دامن بزند، اما در کل تحلیل حرکت خروج جریان نقدینگی از یک بازار مانند بورس و ردیابی مقصد آن می‌تواند برای سهامداران و چرخه اقتصادی کشور ضروری و مفید تلقی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار