تاکنون ۲۲ هزار هکتاراز شالیزار‌های مازندران تاکنون به مرحله رسیدگی رسیده است.

احسان عباسپور معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه ۱۴۶ هزار و ۵۶۶ هکتار از شالیزارهای ی مازندران تاکنون به مرحله ظهور خوشه رسیده است، گفت: ۲۰۴ هزار و ۵۰۰ هکتار مزارع شالیزاری استان در مرحله پنجه زنی، ۱۲۲ هزار هکتار در مرحله گلدهی و ۲۲ هزار هکتار در مرحله رسیدگی است.

او با بیان اینکه امسال ۲۰۹ هزار و ۷۳ هکتار اراضی زراعی استان برنج کشت شد، افزود: کشت برنج در ۱۴۱ هزار و ۳۵۳ هکتار شالیزار استان به صورت مکانیزه و در ۶۸ هزار و ۷۱ هکتار به روش سنتی انجام شد.

عباسپور با اشاره به اینکه ۱۷۸ بانک نشاء برنج در استان فعالیت دارند، ادامه داد: ارقام محلی برنج در ۱۸۰ هزار و ۹۶۱ هکتار و ارقام پرمحصول در ۲۸ هزار و ۱۱۲ هکتار شالیزار استان کشت شد و سطح سبز اراضی شالیزاری نیز ۲۰۹ هزار و ۷۳ هکتار است.

او به بیمه زراعت برنج در ۱۵ هزار و ۲۹۲ هکتار اراضی شالیزاری استان اشاره کرد و گفت: ۱۰ هزار و ۴۵۵ تن بذر گواهی شده و خود مصرفی برنج و ۹۷ هزار و ۲۲۲ تن کود به کشاورزان شالیکار استان توزیع و مصرف و ۲۷۴ مورد آزمون خاک انجام شد.

عباسپور حجم ذخیره سازی آب سد‌های استان را ۱۰۳ میلیون مترمکعب و آببندان‌ها را ۸۶ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: تاکنون مبارزه شیمیایی با نسل اول کرم ساقه خوار برنج در ۱۹ هزار و ۱۰۴ هکتار، مرحله اول مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج در ۱۱ هزار و ۴۵۱ هکتار، مبارزه با علف‌های هرز در ۴۲۳ هزار و ۵۰ هکتار و بلاست برگ و خوشه برنج در ۵۶ هزار و ۶۸ هکتار مزاع شالیزاری استان انجام گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.