مدیر جهاد کشاورزی کیار، از آغاز فصل برداشت پیاز در سطح شهرستان خبر داد.

امراله اسماعیلی اظهار داشت: بیش از ۸۰ هکتار اراضی شهرستان کیار به کشت پیاز اختصاص داده شد و پیش بینی می‌شود بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ تن محصول توسط کشاورزان شهرستان برداشت و روانه بازار شود.

وی افزود: پیاز انواع مختلفی دارد و شناخته شده‌ترین نوع آن پیاز قرمز، سفید و زرد است که به لحاظ شکل ظاهری، مواد تشکیل دهنده، تند و شیرین بودن باهم تفاوت دارند.

اسماعیلی با بیان اینکه پیاز قرمز به دلیل کیفیت انبارداری بالا و طعم و مزه خاص خود بازارپسندی بالایی دارد، خاطرنشان کرد: کشاورزان شهرستان کیار با توجه به شرایط آب و هوایی، امسال از میزان برداشت محصولات خود راضی بوده‌اند.


بیشتر بخوانید


یدالله بهرامی معاون فنی و اجرایی شهرستان هم در حاشیه بازدید از عملیات برداشت محصول پیاز یادآور شد: استان‌های تهران، فارس، اصفهان و ... از بازار‌های هدف این محصول با کیفیت است.

وی از کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس به عنوان مقاصد بین المللی پیاز شهرستان کیار یاد کرد و افزود: محصول پیاز شهرستان کیار با توجه به کشت نشایی از با کیفیت‌ترین پیاز‌های تولید شده در کشور و منطقه است که خواهان بسیاری نیز دارد.

بهرامی متوسط عملکرد در هر هکتار از اراضی کشت شده پیاز را بالغ بر ۵۵ تن ارزیابی کرد و اذعان داشت: عمده برداشت پیاز از مزارع کیار از تیر ماه آغاز و تا اواخر مرداد ماه با هدف تامین نیاز بازار کشور ادامه دارد.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان در پایان خاطرنشان کرد: تاریخ کشت به‌موقع، استفاده از سیستم آبیاری نوین و تغذیه مناسب از جمله اقدامات جهاد کشاورزی در راستای عملکرد بهتر برای کاشت این محصول بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار