مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۳۱۰ دانشجو معلم به عنوان مراقبین سلامت جذب شده اند.

اعظم گودرزی، مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش مطابق با اسناد بالادستی و ساحت زیستی سند بنیادین آموزش و پرورش در سه محور فعالیت می‌کند.

گودرزی گفت: اولین محور، جذب و توانمند سازی نیروی انسانی و مراقبین سلامت است که ۳۱۰ دانشجو معلم از دانشگاه فرهنگیان به عنوان مراقبین سلامت در مدارس، جذب شده اند. همچنین مجوز جذب ۴۰۰ دانشجو معلم را دریافت کرده ایم.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امسال با همکاری هلال احمر دو دوره مقدماتی و تکمیلی برگزار شدند که در دوره مقدماتی حدود ۴۰۰ هزار نفر و در دوره تکمیلی ۳۰۰ هزار نفر شرکت کردند. 

وی افزود: در پنج قطب کشور و در فارس، قم، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی دوره های تربیت مدرس برگزار شده اند. مراقبین سلامت آموزش خود را در حوزه‌های مختلف به مدیران مدرسه به صورت آبشاری انتقال می‌دهند. موضوع دیگر تجهیزات پزشکی است که اگر اتفاقی افتاد بتوانیم به دانش آموزان خدمات ارائه دهیم.

گودرزی اعلام کرد: خانه سلامت نسبت به سال گذشته ۸.۵ درصد رشد داشته است. 

وی افزود: ما درصدد هستیم تا با برگزاری پویش‌ها و ارسال کتاب‌ها در قالب فایل به آموزش و پرورش استان‌ها و دانش آموزان، آن ها را با بحران‌ها و مدیریت بحران آشنا کنیم. در هفتمین جشنواره سفیر سلامت ۱۰۰۰ اثر ارسال و از این تعداد ۹۸ اثر پذیرفته شده اند.

او گفت: ۸۰ درصد مدارس ابتدایی مراقبین سلامت دارند. در سال دوازدهم کتاب سلامت و بهداشت به دانش آموزان تدریس می‌شود.

گودرزی بیان کرد: موضوع دوره‌های تربیت مدرس درباره مدیریت بحران و شناخت بحران‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار