نرخ بیکاری در آذربایجان‌غربی به رقم ۶.۷ درصد رسید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: در بهار امسال نرخ بیکاری در این استان به رقم ۶.۷ درصد رسیده است.

جواد کرمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: در بهار سال گذشته هم نرخ بیکاری به ۷.۴ درصد رسید که امسال ۰.۷ درصد کاهش از آن نرخ، بسیار قابل توجه است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ نرخ بیکاری استان ۱۳.۳ درصد بود و در رتبه ۲۸ کشوری قرار داشتیم که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه اشتغال، نرخ بیکاری را در سال ۱۴۰۱ به ۸.۶ درصد رساندیم که در نتیجه این اقدامات در رتبه ۱۵ کشوری قرار داریم و در سه فصل پیاپی نرخ بیکاری استان تک رقمی شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی هم با اشاره به بهبود شاخص‌های موثر اقتصادی استان در دولت سیزدهم گفت: آذربایجان غربی در ۲ سال اخیر یکی از کمترین نرخ بیکاری را در بین استان‌ها داشته بطوریکه اکنون در رتبه پنجم کشور از این لحاظ قرار گرفته است.

حسین سپهری افزود: نکته مهم در بهبود این شاخص‌ها تاثیر آن در اشتغال بخش‌های عمومی و خصوصی بوده که با رشد ۱.۵ درصدی سهم اشتعال بخش خصوصی استان رتبه هشت سال ۱۴۰۰ را به رتبه سه در سال ۱۴۰۱ بین استان‌های کشور تبدیل کردیم.

وی تاکید کرد: روند رو به رشد و بهبود این شاخص، ناشی از همدلی و تلاش‌های تیم اقتصادی استان با راهبری استاندار آذربایجان غربی بوده که تاثیرات مثبت آن را در بهبود رفاه اقتصادی شاهد خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.