مدیر جهادکشاورزی شهرستان رزن از پیش‌بینی برداشت امسال بیش از ۵ هزار تن حبوبات از سطح مزارع این شهرستان خبر داد.

رضا مهدوی‌رجا گفت: امسال ۹۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت حبوبات نخود و عدس رفته که هم اکنون برداشت حبوبات از سطح این مزارع توسط کشاورزان شهرستان آغاز شده است.

او با بیان اینکه از ۹۵۰۰ هکتار حبوبات کشت شده نخود و عدس در مزارع شهرستان ۸۰۰۰ هکتار به نخود دیم و ۱۵۰۰ هکتار به عدس دیم اختصاص دارد، گفت: به طور میانگین از هر هکتار مزارع نخود و عدس این شهرستان ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم محصول قابل برداشت خواهد بود ضمن اینکه این شهرستان به لحاظ میزان تولید حبوبات نخود و عدس رتبه اول استان را داراست.

مهدوی رجا در ادامه از پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰ تن گلرنگ از سطح مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: امسال ۶۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت دانه روغنی گلرنگ اختصاص دارد که به صورت متوسط از هر هکتار مزارع گلرنگ این شهرستان ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم محصول قابل برداشت است.

او گفت: به منظور اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها که با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در دست اجراست، با هدف تبدیل آیش زرد به سبز و استفاده بهینه از اراضی که به آیش گذاشته می‌شود، با همکاری کشاورزان شهرستان این میزان گلرنگ دیم در سطح مزارع شهرستان کشت شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان رزن گفت: هدف از کشت این محصولات این است که زمین‌هایی که به صورت آیش می‌مانند در تناوب زراعی زیر کشت دانه‌های روغنی و یا حبوبات و علوفه دیم قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.